• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42810
  • خبرنگار : 50060

در استان قزوین صورت گرفت؛

اجرا شدن 88 درصد مصوبات شورای پیشگیری از جرم

اجرا شدن 88 درصد مصوبات شورای پیشگیری از جرم
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: در سال جاری بیش از ۸۸ درصد مصوبات ۴۱ گانه شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان قزوین اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حیدری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری در قزوین تعداد چهار جلسه و در شهرستان‌ها ۳۵ جلسه پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده که ۴۱ مصوبه از نتایج این جلسات بوده که ۸۸ درصد آن توسط دستگاه‌ها اجرایی شده است.

وی بیان کرد: برای نتیجه‌بخش بودن مصوبات و اقدامات پیشگیرانه باید همه دستگاه‌های اجرایی احساس مسئولیت کرده و در کارها مشارکت کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم و کمترین آسیب را در استان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در سند تحول دستگاه قضائی که در اختیار استان‌ها قرار گرفته ۱۶۲ مورد مهم هدف‌گذاری شده و با شناسایی بیش از ۱۰۱۲ مورد از معضلات دستگاه قضائی در مرحله اول نسبت به پایش آن اقدام و در نهایت ابتدا ۱۳ آسیب و سپس شش آسیب مهم برای پویایی و چابک سازی دستگاه قضائی شناسایی و در دستور بررسی و حل قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: مهم‌ترین چالش دستگاه قضائی حجم زیاد پرونده‌های ورودی است که باید برای آن تدبیر کرد و در سایر موارد هم ضعف مدیریت عمومی، ضعف رسیدگی قضائی، کمبود مالی و نیروی انسانی، فساد، تخلف، کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد به این نهاد از چالش‌های بزرگی است که باید برای آن تدبیر اندیشید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اضافه کرد: برای کاهش حجم فرآیند پرونده‌ها شش برنامه راهبردی تدوین شده که باید عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: تدابیر پیشگیرانه برای کاهش اختلافات و دعاوی هم در هفت برنامه تعریف شده که باید برای عملی شدن آن همت کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد پلیس محله، تقویت ارتباط بهزیستی و اورژانس اجتماعی با شعب قضائی، ضرورت تصویب لایحه داوری و بازنگری در مواد قانون مرور زمان از کارهایی است که می‌تواند به پیشبرد برنامه‌ها کمک کند.

حجت‌الاسلام حیدری دوری از موازی کار را از عوامل موفقیت در کار دانست و گفت: در صورت حذف کارهای موازی می‌توان از امکانات و ایده‌های دستگاه‌ها برای حل مشکلات و آسیب‌ها به‌صورت متمرکز و سریع‌تر برخوردار شد.

وی با اشاره به آسیب‌های هیئت‌های عزاداری هم اظهار داشت: باید آسیب عزاداری را بشناسیم که در این میان استفاده بیش‌ازحد از ابزار موسیقی، توجه به بدعت‌های غلط، بی‌توجهی به اقامه نماز در روزهای عزاداری، استفاده بیش‌ازحد از علم و کتل در عزاداری‌ها و بی‌توجهی به بهداشت فردی و عمومی از نکاتی است که باید موردبررسی و دقت قرار گیرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha