• یکشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42858

هر عضو شورا یک کمیسیون/ اعضای کمیسیون‌های شورای شهر مشخص شد

هر عضو شورا یک کمیسیون/ اعضای کمیسیون‌های شورای شهر مشخص شد
انتخابات کمیسیون‌های شورای شهر قزوین طی چهار جلسه برگزار شد اما اعضای شورای شهر همچنان بر تعداد و عنوان کمیسیون‌ها به نتیجه نرسیدند و علی‌رغم اعلام اعضای گروه‌ها، این جلسه شورا نیز بدون نتیجه به پایان رسید.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، جلسه شب گذشته شورای شهر قزوین برای چهارمین بار متوالی با موضوع انتخاب اعضای کمیسیون‌ها برگزار شد، طی دو جلسه اعضای شورا به‌صورت علنی و دو جلسه به‌صورت غیرعلنی به انتخاب اعضای کمیسیون‌ها پرداختند.

در ابتدای جلسه انتخاب اعضای کمیسیون‌ها به‌دوراز حواشی آغاز شد و برخی از اعضا با چهره‌ای ناراحت و برخی سرشار از بی‌توجهی علی‌رغم میل باطنی خود را از کمیسیون‌ها حذف کردند و در کمیسیون‌های خاصی وارد شدند.

1-    کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری: مهدی عبدالرزاقی، زهرا یوسفی، مهدیه سادات قافله باشی

2-    کمیسیون عمران، شهرسازی و ترافیک: مهدی عبدالرزاقی، حکمت الله داوود، سعید دقیقی،

3-    کمیسیون حقوقی، بازرسی و نظارت: داودی، فرج‌الله فصیحی رامندی، احد چگینی و سید منیره قوامی

4-    کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی: قافله باشی، دقیقی، یوسفی

5-    کمیسیون مالی، اقتصادی و برنامه‌ریزی: فصیحی رامندی، محسن حق‌شناس، قوامی و دقیقی

6-     کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست: قوامی، حق‌شناس، یوسفی و فصیحی رامندی

7-      کمیسیون املاک و مستغلات: عبدالرزاقی، قافله باشی و دقیقی

لیست و ترتیب اعضای کمیسیون‌ها نشان از دوقطبی بودن اعضا می‌دهد اگرچه اکثریت اعضای شورا معتقد هستند که این لیست‌ها نشان از دوقطبی بودن ندارد اما سیده منیره قوامی عضو شورای شهر قزوین تأکید دارد که اعضا کمیسیون‌ها نشان از دوقطبی بودن دارد و می‌گوید: این چه بساطی است که طی چهار جلسه در شورای شهر قزوین شاهد هستیم؛ از کسانی که به هئیت رئیسه رأی داده‌اند، تمام‌قد حمایت کنیم و برای کسانی که رأی ندادند شمشیر را از رو ببندیم .

عبدالرزاقی اما دوقطبی بودن را قبول ندارد و می‌گوید: در شورا اکثریت و اقلیت نداریم و هر تصمیمی که می‌گیریم مبتنی بر آرای اعضاست؛ شعار اولیه شورا بنیان دموکراسی بود که باید مبتنی بر آرای اعضا نظر داده شود.

به گزارش ایسنا در حالی جلسه شورای شهر بعد از بررسی مصوبات رو به پایان بود که اعضای شورا بر تعداد کمیسیون‌ها اعتراض کردند و ادغام برخی کمیسیون‌های را کاری نادرست دانستند.

فرج‌الله فصیح رامندی تأکید دارد که باید کمیسیون‌ها طوری چیده شود که هر یک از اعضا صاحب کمیسیون شوند و می‌گوید: اگر به لیست کمیسیون نگاه کنیم اعضا اکثریت می‌توانند رئیس یک کمیسیون باشند اما اقلیت شورا نمی‌توانند رئیس کمیسیون باشند بنابراین بهتر است یک کمیسیون نیز اضافه شود.

وی تأکید می‌کند: اگر کسی کمیسیون نداشته باشد ازنظر افکار عمومی و جنبه شخصی خوب نیست، برای آرام کردن فضا باید هشت کمیسیون داشته باشیم، همچنین می توانیم شش کمیسیون داشته باشیم که از این میان سه کمیسیون به اکثریت و سه کمیسیون به اقلیت برسد که در این صورت من حاضرم رئیس کمیسوین نباشم.

این در حالی است که عبدالرزاقی اظهار می‌کند: من هنوز هم معتقد هستم باید کمیسیون‌ها کاهش پیدا کند و پنج کمیسیون می‌تواند خروجی بهتری داشته باشد، باید تلاش شود در جهت حقوق و منافع مردم حرکت کنیم، ما یک جلسه وقت گذاشتیم تا تعداد کمیسیون‌ها به پنج برسد حالا شده است هفت کمیسیون.

وی تأکید می‌کند: اگر روز اول قرار بود هر یک از اعضای شورای شهر ریاست یکی از کمیسیون‌ها را بر عهده بگیرد، می‌گفتیم مخالفتی نداریم و اشکالی هم ندارد پس چرا اکنون وقت می‌گذاریم، می‌نشینیم، بحث می‌کنیم و نظر می‌دهیم.

نایب رئیس شورای شهر قزوین تأکید می‌کند: اعضایی که اظهار می‌کنند کمیسیون‌ها را افزایش دهید کسانی هستند که در جلسات گذشته می‌گفتند کمیسیون‌ها کم و به حداقل برسد، در جلسه غیرعلنی تعداد کمیسیون‌ها به پنج کمیسیون و دوباره به هفت کمیسیون رسیده است، اعضایی که در گروه‌های مختلف خدمات شهری، فرهنگی، عمران و املاک بوده‌اند از این کمیسیون‌ها خارج‌شده‌اند.

حذف کمیسیون ورزشی شورای شهر قزوین

به گزارش ایسنا، در این جلسه با توجه به این‌که تعداد اعضا اغلب کمیسیون‌ها سه نفر شد، کمیسیون‌های مختلف ازجمله کمیسیون ورزش و فرهنگی باهم ادغام شدند که واکنش برخی از اعضا شورا را در پی داشت.

قوامی بیان می‌کند: کمیسیون سلامت و ورزش دو سال فعال بوده چرا یک‌دفعه گفته می‌شود اشتباه بوده و ورزش باید در کمیسیون فرهنگی قرار بگیرد؟

محسن حق‌شناس می‌گوید: یکی از افتخارات شورای پنجم این بود که به ورزش اهمیت می‌دهد و کمیسیون اختصاصی برای ورزش در نظر گرفته‌شده است، حذف کمیسیون ورزش و سلامت بزرگ‌ترین اشتباه شورای پنجم است.

وی ادامه می‌دهد: افرادی که با شعار ورزش به شورا آمدند، کمیسیون ورزش را به کمیته تبدیل کردند، پس شعار ما در مورد بودجه ورزش و فضاهای ورزشی چه بود؟ سؤال بنده این است که دلیل حذف کمیسیون ورزش و سلامت چیست.

حق‌شناس عنوان می‌کند: سال گذشته 21 جلسه کمیسیون ورزش و سلامت برگزارشده که 10 جلسه آن سه نفره بود.

قافله‌باشی بیان می‌کند: در سال گذشته برخی از کمیسیون‌ها به حدنصاب نرسید بنابراین برای برگزاری جلسات مشکلاتی پیش آمد و دوستان تصمیم گرفتند که با کمیسیون فرهنگی ادغام شود، همان‌طور که در صحن دیدیم، مصوبات کمیسیون‌هایی که تعداد اعضای بالایی دارند بهتر بود.

قوامی بیان می‌کند: سال گذشته نیز کمیسیون‌های پنج نفره داشتیم که با دو نفر یا یک نفر برگزار می‌شود بنابراین طبق قانون هرکسی می‌تواند در یک کمیسیون باشد و نمی‌توان اجبار کرد که در کمیسیون‌های دیگر عضو شود بنابراین پیشنهاد می‌شود بهداشت و محیط‌زیست یکی شود، از طرفی موضوعات ورزشی گسترده است و باید کمیسیون سلامت و ورزش تشکیل شود.

عبدالرزاقی تأکید می‌کند: در شورای پنجم در حوزه ورزش اتفاقات خوبی افتاده است، از بدو تأسیس شورای اسلامی تاکنون در حوزه ورزش هیچ دوره‌ای مانند شورای شهر پنجم در حوزه ورزش حضور پیدا نکرده است، اگر کمیسیون‌های فرهنگی و ورزشی کنار هم باشند زیر سایه هم قرار نمی‌گیرند.

وی تصریح می‌کند: در سال 1398 برای تیم‌های ورزشی سه میلیارد و 800 میلیون تومان، برای تیم کاسپین 400 میلیون تومان مصوب کردیم همچنین بیش از یک میلیارد برای توسعه ورزش همگانی در نظر گرفته‌شده که بی‌نظیر است.

سعید دقیقی نیز بابیان اینکه شورای پنجم حامی ورزش است بیان می‌کند: ما به دنبال تأسیس سازمان ورزش بودیم که در وزارت کشور ثبت شود، بحث کمیسیون این است که در حال حاضر هفت کمیسیون داریم که دو کمیسیون اصلی ما عمران و شهرسازی و فرهنگی دارای سه عضو هستند.

 وی خاطرنشان می‌کند: ما شعار ورزش دادیم و عمل کردیم، بودجه سه میلیارد و 800 میلیون مصوب شده است، اما باید توجه داشت که عمران و شهرسازی مهم‌ترین کمیسیون است که در حال حاضر دارای  سه عضو هستند، این درست نیست که هشت کمیسیون دارای سه عضو داشته باشیم.

فصیحی بیان می‌کند: درست است که کمیسیون و ریاست جز زحمت و مشقت چیزی ندارد، رئیس کمیسیون احساس مسئولیت بیشتری دارد و مقیدتر است، هفت کمیسیون داریم که هفت نفر از مجموعه به‌جز ریاست شورا می‌شوند رئیس کمیسیون بنابراین یک کمسیون کم داریم.

وی تأکید می‌کند: درست است که کمیسیون سه تا چهار نفر است اما پربار بودن کمیسیون به حضور ما برمی‌گردد و به نظر من باید کمیسیون ورزش شکل بگیرد و به‌هیچ‌وجه با حذف آن موافق نیستم.

به گزارش ایسنا، بحث پیرامون کمیسیون ورزش و سلامت و بهداشت و محیط‌زیست همچنان بی‌نتیجه ماند و با پیش‌فرض لیست تعیین‌شده، داودی رئیس شورا ختم جلسه را اعلام و تصریح کرد: این موضوع باید در جلسه‌ای دیگر بررسی شود و اصرار حق‌شناس دیگر عضو شورا مبنی بر اینکه تکلیف این کمیسیون‌ها به‌ویژه ورزش باید در همین نشست با حضور خبرنگاران روشن شود بی‌پاسخ ماند و جلسه به پایان رسید.

در این نشست همچنین عبدالرزاقی، یوسفی، چگینی، قوامی، حق‌شناس و قافله باشی در کمیته شورایاری عضو شدند، نمایندگی شورا در کمیته فنی نیز بین دو نامزد آن شامل دقیقی و چگینی با کسب اکثریت پنج رأی به دقیقی رسید .
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha