• یکشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42886

سال گذشته 20 هزار متر نقاشی دیواری در قزوین انجام‌شده است

سال گذشته 20 هزار متر نقاشی دیواری در قزوین انجام‌شده است
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: سال گذشته 20 هزار متر نقاشی دیواری در سطح استان انجام‌شده و همچنین امسال برای استقبال از بازگشایی مدارس حدود پنج هزار متر نقاشی دیواری انجام‌شده است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، داریوش قاسمی در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته برگزار شد، با اشاره به عملکرد این سازمان طی یک ماه گذشته، تصریح کرد: از 19 مردادماه سال جاری با توجه به پشت سر هم بودن مناسبت‌ها فضاسازی شهری به‌صورت مستمر صورت گرفت.

وی افزود: از 19 مرداد تا یک شهریورماه مراسم عید غدیر و عید قربان بود که در این مدت 20 هزار متر ریسه پارچه‌ای در سطح شهر نصب و 20 میدان چراغانی شد، همچنین المان‌های مخصوص و تبلیغ محیطی با موضوع اعیاد غدیر و قربان در سطح شهر صورت گرفت به‌ویژه پیاده راه سبزه‌میدان به‌صورت اختصاصی تزیین شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اظهار کرد: از یک تا نه شهریور نیز به هفته فرهنگی قزوین اختصاص داشت که در این ایام نیز طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر را با همکاری انجمن خوشنویسان اجرا کردیم؛ همچنین نصب المان‌های روز قزوین، برگزاری جشنواره کافوهای زیبای شهر من، نورپردازی پل معلق جاده سلامت، نورپردازی ثابت خیابان خیام و یکی از بلوارهای چوبیندر، رونمایی از نقاشی تعزیه در چوبیندر از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در هفته قزوین بود.

وی اظهار کرد: از نه شهریور نیز فضاسازی شهری را به ایام محرم اختصاص دادیم و 20 هزار متر ریسه مشکی در سطح شهر نصب کردیم، تبلیغات محیطی، استفاده از سازه‌های نوری در تقاطع‌ها و میدان‌ها از دیگر برنامه‌های این ایام بود.

قاسمی خاطرنشان کرد: به مناسبت محرم 60 علم و کتل در خیابان شهدا نصب شد، سال گذشته در این محور بر روی سقف کارکردیم اما به خاطر حمل علم فضاسازی آسیب دید، در سال جاری نیز برای روز سقا داربست، بنر و استیج نصب کردیم و فضا را برای استفاده عزاداران آماده کردیم.

وی تأکید کرد: سازمان زیباسازی از مشارکت مردمی در برگزاری مراسمات استفاده می‌کند، سال گذشته چند محور را به‌صورت پایلوت انتخاب کردیم و به کسبه خیابان پرچم و بنر تحویل دادیم، امسال نیز خیابان‌های امام خمینی (ره) و تهران قدیم زیرساخت‌ها را فراهم کردیم و فضاسازی را به کسبه محل سپردیم و آن‌ها خودشان فضاسازی را انجام دادند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بیان کرد: هر هیئتی که پرچم و ریسه می‌خواستند تحویل دادیم، ما صرفاً ده درصد از تبلیغات شهری را در اختیارداریم و تمام آن را در اختیار تبلیغات هیئت‌های مذهبی قراردادیم، هر هیئتی که تبلیغ استندی در سطح شهر قراردادند را نیز جمع‌آوری نکردیم.

وی با اشاره به این‌که نقاشی دیواری یکی از ارکان زیباسازی شهری است، افزود: نقاشی دیواری موقت است و عمر مفید آن شش سال است، در حال حاضر در سطح شهر نقاشی‌های دیواری از چهره شهدا و موارد دیگر وجود دارد که تقریباً از بین رفته است و ما برای بازسازی آن دچار معضل هستیم.

قاسمی یادآور شد: بعضی از نقاشی‌ها روی دیوارهایی است که مالکین آن‌ها اجازه بازسازی آن را نمی‌دهند برخی دیگر نیز به علت ساخت‌وساز پنهان‌شده است، نقاشی دیواری را یا نباید کارکنیم یا باید در پلاک دوم انجام دهیم.

وی تأکید کرد: سال گذشته 20 هزار متر نقاشی دیواری در سطح استان و همچنین امسال برای استقبال از بازگشایی مدارس حدود پنج هزار متر نقاشی دیواری انجام‌شده است.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر آماده‌سازی فضای شهری برای استقبال از هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس صورت می‌گیرد، همچنین المان پاکبان و آتش‌نشان ساخته‌شده است، المان آتش‌نشان را به انجمن مجسمه‌سازان کشور ارسال کردیم تا مشکلات احتمالی برطرف شود بنابراین برای رونمایی آن در هفت مهرماه آماده نمی‌شود اما نقاشی دیواری در ایستگاه آتش‌نشانی باغ دبیر اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: المان‌های مناسبتی و بنرهای مناسبتی بعد از پایان هر مناسبت جمع‌آوری و سال آینده مجدداً از آن‌ها استفاده می‌شود، همچنین بنرهای غیرقابل استفاده را به دهکده طبیعت تحویل می‌دهیم تا به‌عنوان سایبان و موارد دیگر استفاده کنند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha