• چهارشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-111447

نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری در تبریز آغاز به کار کرد

نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری در تبریز آغاز به کار کرد
نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری با حضور نخبگان و گردشگران بیش از ۵۰ کشور جهان، امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد. 
    
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رئیس نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری، با بیان این‌که  تبریز همواره شهر علامه‌های بزرگ در فنون مختلف و تاثیرگذار در فرهنگ ایران اسلامی بوده است، گفت:  وجود بزرگان اهل حدیث و فقاحت اسلامی، آیات و حجت‌ها، مفسرین، عرفا و فلاسفه‌ی زیاد و تاثیرگذار در کشور، از سلسله افتخارات تبریز در طی سده‌های گذشته است. 
  
حجت الاسلام مهدی بخت آور با بیان این‌که این همایش تحت عنوان فقه گردشگری به عنوان یکی از موضوعات مهم فقه مضاعف در تحولات اجتماعی کشورها ودر عرصه بین المللی برگزار می‌شود ، افزود: این همایش جزو موارد تاثیر گذار در اقتصاد و ارتباطات بین الملل بوده و باعث آشنایی و نزدیکی ملل مختلف و رونق اقتصادی و تحولات شگرف در مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌شود. 
  
وی با بیان این‌که سال گذشته تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی مطرح شد و برنامه‌های مختلفی در این راستا اجرا شد، گفت: حمایت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و نهادهای مختلف دولتی از جمله استانداری نیز در برگزاری این همایش نقش موثری داشت. 
  
وی دانشگاه تبریز را یکی از سمبل‌های افتخار تبریز عنوان کرد و گفت: دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه ایران بوده که همواره بزرگان، چهره‌های علمی  و نخبگان تاثیر گذاری در خود پرورش داده است. 
  
وی در خصوص مقاله‌های پذیرفته شده در این همایش، یادآور شد: ۲۵۰ مقاله از داخل و خارج کشور در این همایش پذیرفته شده و توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته است. 
  
دبیرعلمی نخستین همایش فقه گردشگری نیز در این مراسم  با اشاره به مقالات دریافت شده در همایش بین المللی فقه گردشگری، گفت: حدود ۲۵۰ مقاله به این همایش ارسال شده که از این تعداد 60 مقاله به دلایل کمیته‌ی داوری و عدم تناسب با شیوه نامه‌ی مقاله، در دبیرخانه رد شده است. 

حجت الاسلام رحیم قربانی، با ارائه‌ی گزارشی اجمالی از روند علمی همایش، اظهار کرد: زمانی که شورای سیاست گذاری این همایش، ساختار همایش را تنظیم و تثبیت کرد، شش محور علمی برای همایش تنظیم شد، تمامی مقاله‌ها در شش محور به دبیرخانه ارسال شده است که آمار دقیق مقالات ارسالی در اختتامیه‌ی همایش اعلام خواهد شد. 
  
وی افزود: از 250 مقاله در همایش فقه گردشگری، 160 مقاله پذیرش شده که از این مقالات ۸۲ مقاله به طور عمومی امتیاز کسب کرده و ۶۰ مقاله نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده‌ است. 
  
دبیرعلمی نخستین همایش فقه گردشگری بیان کرد: در همایش فقه گردشگری از بین تمامی مقاله‌ها هفت مقاله به عنوان مقاله‌ی برتر، بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند.

وی با بیان این‌که مقاله‌های زیادی از ملیت‌های مختلف به پنج زبان انگلیسی، فارسی، آذری، ترکی استانبولی و اردو به دبیرخانه‌ی همایش فقه گردشگری رسیده است، افزود: دو سوم مقالات برگزیده شده در همایش فقه گردشگری از مقالات ملیت‌های مختلف بوده است . 

وی افزود: از مهرماه سال گذشته پیش سمینارهایی برای برگزاری این همایش در چندین شهرستان آذربایجان شرقی و سایر استان‌های کشور برگزار شد. 
 
حجت الاسلام قربانی بیان کرد: امیدواریم این همایش با توجه به محتوای پیش بینی شده، بتواند هدف علمی مجامع دانشگاهی و حوزی را تامین کند. 

 وی ادامه داد: ایجاد حلقه‌ی ارتباطی بین مجامع حوزوی و تخصصی توریسم از دغدغه‌های ما بود که امیدوارم خروجی این همایش بتواند با مطالعات در حوزه صنفی گردشگری، به توسعه گردشگری در کشورهای اسلامی کمک کند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha