• چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-39347
  • خبرنگار : 50223

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه یاسوج تجلیل شدند + تصاویر

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه یاسوج تجلیل شدند + تصاویر

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: مهمترین مشکل در بخش آموزش این دانشگاه کمبود فضاهای آموزشی است.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد دکتر محمود رضا رحیمی در برنامه تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه یاسوج افزود: در طول طراحی و اجرای برنامه دراز مدت دانشگاه بسیاری از ضعف‌های زیر ساختی شناسایی شده است .

رحیمی مهم ترین ضعف در بخش آموزش را کمبود فضاهای آموزشی دانست و بیان کرد: در جهت رفع این مشکل مجتمع شماره 1 آموزشی دانشگاه به بهره برداری رسیده و به شرط تحقق بودجه مجتمع شماره 2 آموزشی نیز در مهر 97 به بهره برداری خواهد رسید .

رئیس دانشگاه یاسوج در بخش پژوهش نیز کمبود فضاهای آزمایشگاهی را یکی از ضعف‌های حوزه پژوهش در سالهای گذشته دانست و خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته سهم بودجه پژوهشی دانشگاه به 17.5 درصد رسید که فرصتی مناسب برای تجهیز و ساماندهی آزمایشگاه‌ها به وجود آورد .

رحیمی تصریح کرد: ایجاد آزمایشگاه مرکزی در مساحتی بالغ بر 6 هزار متر مربع از جمله اقداماتی بود که در جهت توسعه فضاهای آزمایشگاهی انجام شد و به فضل خدا با ساماندهی این آزمایشگاه، دانشگاه یاسوج می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب‌های آزمایشگاهی جنوب کشور تبدیل شود .

وی ادامه داد: تعداد واحدهای فناور از 8 واحد به 41 واحد افزایش یافت و در دو سال اخیر تلاش شد تا راهکارهای تشویقی و انگیزشی برای توسعه واحدهای فناور در نظر گرفته شود که نتیجه آن افزایش کمی و قابل توجه واحدهای فناور دانشگاه بود .

رئیس دانشگاه یاسوج مهمترین مشکل واحدهای فناور را سرمایه و جذب سرمایه گذار دانست و عنوان کرد: اگر چه افزایش تعداد واحدهای فناور امید بخش است اما دستاوردهای واحدهای فناور مهم تر است که در این مسیر نباید از  نقش سرمایه و سرمایه گذار غافل شویم .

رحیمی راه اندازی مرکز فناوری پیشرفته و نوین را از جمله الزامات راهبردی دانشگاه دانست و تاکید کرد: در جهت راه اندازی چنین مرکزی و  در جهت حل مشکلات فعلی واحدهای فناور در حال رایزنی برای جذب سرمایه گذار هستیم  و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مرکز شتاب دهنده و مرکز فناوری پیشرفته و نوین در دانشگاه یاسوج راه اندازی شود .

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به رتبه‌های جهانی تولید علم کشور گفت: تولید مقاله برای شناساندن دانشگاه مطلوب است اما تکیه به تولید مقاله نمی‌تواند تضمین کننده آینده علمی و پژوهشی دانشگاه باشد .

رحیمی افت شدید ورودی دانشجویان در رشته‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی  و علوم پایه در کل کشور را تاسف انگیز ارزیابی و یبان کرد: در مسیر پیش رو و برای ادامه حیات دانشگاه‌ها باید از توان علمی پژوهشی اعضای هیأت علمی بهره بیشتری برد و صرفا به پذیرش دانشجو تکیه نکرد .

وی ادامه داد: امروزه در دانشگاه‌های بزرگ دنیا با بهره گیری از توان علمی پژوهشی دانشجویان بویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی توانسته‌اند شرکت‌های دانش بنیان بزرگی تشکیل دهند که درآمد بعضی از آنها معادل تولید ناخالص برخی از کشورهای دنیاست  و دانشگاههای کشور هم در این شرایط باید به سمت هدایت اعضاء هیات علمی و دانشجویان برای تشکیل شرکت های دانش بنیان پیش بروند .

رئیس دانشگاه یاسوج در پایان با اشاره به اهمیت وجود شورای مشورتی اساتید دانشگاه از همه اعضای هیأت علمی دانشگاه خواست تا در سیاست گذاری‌های کلان دانشگاه و به ویژه راه اندازی مرکز فناوری‌های نوین دانشگاه هیات رئیسه دانشگاه را یاری دهند . 

دکتر هجیر کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یاسوج ضمن تقدیر از عوامل برگزار کننده نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه گفت: امیدواریم با برگزاری چنین مراسماتی و تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه بتوانیم قدردان بخشی از زحمات و فعالیت های ارزشمند پژوهشگران باشیم .

وی با ارایه آماری از فعالیت ها و تولیدات پژوهشی به بسیاری از شاخص های موفق پژوهشی دانشگاه اشاره کرد .

به گزارش ایسنا، در پایان این برنامه از برگزیدگان در حوزه های فناوری و پژوهش و در دو بخش اعضای هیات علمی و دانشجویی تقدیر شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha