• چهارشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-43028
  • خبرنگار : 50223

استاندار:

افتتاح و کلنگ زنی ۳۰۷ پروژه عمرانی و اقتصادی طی دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح و کلنگ زنی ۳۰۷ پروژه عمرانی و اقتصادی طی دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دهه فجر انقلاب اسلامی ۳۰۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه، دهم بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران با هدف تشریح برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افزود: از این تعداد، ۲۱۸ پروژه عمرانی و ۸۹ پروژه و طرح اقتصادی است که ۱۸۵ پروژه عمرانی و ۶۱ طرح و پروژه اقتصادی افتتاح خواهد شد.
وی اظهارکرد: ۳۳ پروژه عمرانی و ۲۸ طرح و پروژه اقتصادی کلنگ زنی خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه های عمرانی افتتاحی و کلنگ زنی استان ذکر شده ۴۹۵میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی(۲۵۳ میلیارد تومان) و تسهیلات بانکی(۱۶۳ میلیارد تومان) بوده که برای ۲۰۳۲ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.
احمدی تصریح کرد: اعتبار پروژه های کلنگ زنی ۷۹ میلیارد تومان بوده که از این محل برای ۳۹۹ نفر پیش بیتی اشتغالزایی شده است.
وی ادامه داد:۸۹ پروژه و طرح اقتصادی در دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح می شود که از این تعداد ۶۱ طرح و پروژه افتتاح و ۲۸ مورد کلنگ زنی است که ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه ها و طرح های کلنگ زنی اقتصادی است و علت این میزان اعتبار آغاز عملیات معادن فسفات چرام و متانل باشت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قبل از انقلاب در این استان تنها یک واحد صنعتی(کارخانه قند یاسوج) بود اما هم اکنون پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۵۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد.
احمدی با اشاره به خدمات بهداشت و درمان چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان بیان کرد: قبل از انقلاب ۸۵ تخت بیمارستانی در استان داشتیم که هم اکنون به ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی رسیده ایم و با بهره برداری از پروژه های درمانی این تعداد افزایش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: استان قبل از انقلاب تنها مرکز تربیت معلم با ۱۰۰ تا ۲۰۰ دانشجو داشت در حالی که هم اکنون بیش از ۳۰ هزار دانشجو در۶۰ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی استان مشغول به تحصیل هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: رسانه ها همواره در کنار ملت و دولت ها بودند و با مدیریت فضای عمومی و حرکت به سمت وحدت و همدلی تلاش کنند که استان به افق های پر امید دست یابد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha