• یکشنبه / ۹ دی ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-90211
  • خبرنگار : 50165

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد:

پیش‌بینی صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری برای امسال

پیش‌بینی صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری برای امسال


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای سال‌جاری 500 میلیون دلار هدف‌گذاری صادرات صورت گرفته است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، ناصر فغفوری در جلسه دیدار فعالان حوزه صادرات و واردات استان با استاندار زنجان اظهار کرد: استان زنجان با توجه به محل قرارگیری جغرافیایی خود و فاصله قابل ملاحظه‌ای که از مرزها دارد، صادرات قابل توجهی نسبت به استان‌های مرزی ندارد.


این مسئول ادامه داد: در هشت ماهه امسال در کشور بیش از ۳۱ میلیارد دلار صادرات با احتساب میعانات گازی انجام شده که بدون احتساب میعانات گازی این شاخص بیش از ۲۸ میلیارد دلار بوده که به ترتیب ۱۳ و ۲۲ درصد افزایش داشته است.


وی افزود: صد درصد واردات صورت گرفته به استان زنجان شامل ماشین‌آلات و قطعات خط تولید و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی است.


فغفوری در رابطه با صادرات استان زنجان در سال‌جاری، تصریح کرد: برای سال‌جاری 500 میلیون دلار هدف‌گذاری صادرات صورت گرفته است و خوشبختانه علی‌رغم تحریم‌های موجود صادرات استان رشد داشته است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: ترکیه، چین، امارات متحده عربی، عراق، هند، افغانستان، پاکستان، ایتالیا، تایلند، انگلستان، قطر، مالزی، کره، ویتنام و ارمنستان جزو ۴۹ کشور مقصد صادراتی از گمرک استان زنجان است که شمش روی، شمش مس، شمش آلومینیوم، پلیمر پروپلین، کاغذ تیشو، کرافت و تفلوتینگ، شمش سرب، محصولات فولادی، مویز، ترانسفورماتور و قطعات آن و کابل برق و محصولات لبنی از عمده محصولات صادراتی این استان هستند.


در ادامه جلسه، مدیرعامل شرکت پارس‌سوئیچ اظهار کرد: شرکت پارس‌سوئیچ تنها شرکت تولیدکننده کلید فشار قوی در کشور است که تنها واحد فعال بودن در این حوزه گاهی نه تنها مزیت بلکه عیب محسوب می‌شود.


ولی‌الله بیات ادامه داد: کالاهای تولید‌ شده این شرکت صادر می‌شود ولی به دلیل اینکه توسط کارگزاران انجام می‌شود در آمار استان محاسبه و اعلام نمی‌شود.


این فعال حوزه صنعت از زمان‌بر بودن تخصیص ارز از جانب بانک‌ مرکزی، مشکلات پرداخت در بانک‌هایی که با فعالان ایرانی همکاری می‌کنند گلایه کرد و گفت: در برخی موارد تصمیم‌های ناگهانی مسئولان مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد که سبب می‌شود تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی برای تولید مشکل ایجاد کند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha