• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-91023

استاندار زنجان:

هیچ‌کس حق گرفتن شغل دست‌فروشان را ندارد

هیچ‌کس حق گرفتن شغل دست‌فروشان را ندارد


استاندار زنجان گفت: هیچ‌کس حق گرفتن شغل دست‌فروشان را ندارد، بلکه شهرداری باید جهت ساماندهی افراد دست‌فروش وارد عمل شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان، اظهار کرد: امسال در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه شاهد افزایش مشارکت ۴۰ درصدی مردم نسبت به سال گذشته بودیم که این حضور وظیفه مسئولان را جهت خدمت‌گزاری سنگین می‌کند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری اخیرا فرازهای هفت‌گانه‌ای در عرصه‌های مختلف کشوری ایراد کردند که در همین راستا جهت عملیاتی کردن این فرازها، کمیته‌ای استانی با حضور گروه‌های مختلف علمی تشکیل خواهد شد.

 

استاندار زنجان در ادامه، نظارت بر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را امری ضروری دانست و گفت: وام‌ها و تسهیلات پرداختی که صرف اشتغال‌زایی می‌شود باید از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط مورد نظارت قرار گیرد تا تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود.

 

حقیقی یادآور شد: باید از سوی دستگاه‌های مختلف استان، گزارش کامل در خصوص اشتغال و موضوع تبصره ۱۸ که دولت اختصاص به اشتغال داده ‌است، ارائه شود.

 

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده، سهم مشاغل خانگی ایجاد شده توسط بانوان از درصد بالایی برخوردار است که در این راستا ۶۰ درصد مشاغل اختصاص به فرش و صنایع وابسته به آن دارد، اما باید چرایی گرایش و افزایش مراجعه‌کنندگان به صنعت فرش را مورد دقت و توجه داشت که آیا در این صنعت به نوین‌سازی علمی، افزایش کیفیت و قابل رقابت بودن با فرش‌های سایر نقاط کشور نیز توجه شده است یا نه؟

 

حقیقی افزود: اداره‌‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان باید شناسنامه‌‌های آموزشی را برای هر سطح و بخش مورد توجه قرار دهد و بر اساس تحقیق و پژوهش در بخش‌ها و مناطق مختلف، آموزش‌های خود را ارائه دهد، زیرا ارزش‌افزوده در هر بخش متفاوت است.

 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: هر بار که برای سرکشی و بازدید به میان مردم می‌روم، عموم از نداشتن محل و بازارچه جهت عرضه محصولات خود گله‌مند هستند، در حالی‌ که امروز در این جلسه آمار قابل توجهی از استقرار و وجود بازارچه‌های متعدد در نقاط مختلف استان ارائه شد که جای تامل دارد.

 

وی یادآور شد: یکی از مشاغل خردی که در اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد، همین بازارچه‌های محلی و شهری است که مسئولان باید بسترهای لازم را در این عرصه با جدیت فراهم کنند.

 

حقیقی افزود: دست‌فروشان افراد زحمت‌کش جامعه هستند و هیچ‌کس حق گرفتن شغل این افراد را ندارد، بلکه شهرداری و سایر ارگان‌های‌ ذی‌ربط باید در جهت ساماندهی دست‌فرشان با جدیت وارد عمل شوند؛ چراکه از محل این ساماندهی، سودی هم به شهرداری پرداخت می‌شود و هم این‌که مشاغل ساماندهی می‌شود.

 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور، پژوهش‌های ما تجاری‌سازی و ثروث‌سازی نشد‌ه‌ است که در همین راستا پارک‌های علم و فناوری در راستای حل این موضوع حرکت می‌کند که در استان نیز ما همه تلاش خود را برای حمایت از پارک‌های علم و فناوری انجام خواهیم داد تا شاهد رشد و بالندگی هر چه بیشتر استان باشیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha