• شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-91858

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد:

حمایت ویژه از توسعه کشت گیاهان دارویی در زنجان

حمایت ویژه از توسعه کشت گیاهان دارویی در زنجان


مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی، از حمایت ویژه از توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حسین زینلی در دیدار با رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، اظهار کرد: پارسال گردش مالی گیاهان دارویی در دنیا 400 میلیارد دلار بود و مقرر است که این میزان طی سال 2050 به 5000 میلیارد دلار برسد. این موضوع نشان می‌دهد که توجه ویژه‌ای به گیاهان دارویی در جهان وجود دارد.

 

این مسئول ادامه داد: سال گذشته با وجود تحریم‌ها و مشکلات بسیاری که فراروی صادرکنندگان بود، صادرات گیاهان دارویی در کشور با ۷۰ میلیون دلار افزایش به ۵۲۰ میلیون دلار رسید. این در حالی است که گیاهانی همچون زعفران، گل محمدی، زیره، شیرین‌بیان، گشنیز و موسیر از جمله گیاهان دارای ارزش‌آفرینی زیاد در کشور به شمار می‌رود.

 

وی با تاکید بر این‌که در صورت کشت و تولید ارگانیک گیاهان دارویی در کشور، هیچ نگرانی در زمینه بازار فروش وجود ندارد، افزود: تامین نهاده از مشکلات حوزه تولید گیاهان دارویی در کشور به‌شمار می‌رود. البته زعفران، زیره، زرشک، اناب و تخم شربتی از جمله گیاهانی هستند که ظرفیت بسیار خوبی برای تولید در کشور دارند و آینده درخشانی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 

زینلی با اشاره به این‌که کشت گیاهان دارویی باید با هدف اشتغال‌زایی و درآمدزایی انجام گیرد، تصریح کرد: بسیاری از گیاهان دارویی از جمله زیره سیاه در مناطق کوهستانی، بدون آب به راحتی قابلیت تولید دارد و طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان از نظر منابع مالی و ارایه آموزش‌های مختلف به طور ویژه حمایت خواهد شد.

 

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی با بیان این‌که باید بر روی کشت و تولید چند گیاه دارویی در استان زنجان متمرکز شد، یادآور شد: موسیر از جمله گیاهانی است که در حال حاضر به هیچ عنوان مشکل بازار فروش ندارد و برای کشت در استان زنجان توصیه می‌شود.

 

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل اتحادیه ملی گیاهان دارویی در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر، بورس برخی گیاهان دارویی از جمله زعفران و زیره سبز در کشور راه‌اندازی شده و امید است صندوق و بورس گیاهان دارویی در استان زنجان نیز راه اندازی شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha