• جمعه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-91937

یک مسئول در بهزیستی استان زنجان:

مدیران مهدهای کودک، شیوه‌های نوین فرزندپروری را بدانند

مدیران مهدهای کودک، شیوه‌های نوین فرزندپروری را بدانند


کارشناس مسئول امور کودکان و نوجوانان اداره‌کل بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: مدیران مهدهای کودک باید شیوه‌های نوین فرزندپروری را بدانند.


پریسا داداشی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تربیت و شکل‌گیری شخصیت فرد در پنج سال اول زندگی، بسیار ضروری است که مدیران و مربیان مهدهای کودک شیوه‌های نوین فرزندپروری را بیاموزند و والدین نیز باید این مسئله  را مد نظر قرار دهند.


وی با بیان این‌که ارائه آموزش‌های نوین فرزندپروری در نهایت به ارتقای سلامت جامعه منتج می‌شود، افزود: خانواده نقش اساسی در حفظ سلامت روانی، اجتماعی و جسمانی کودکان دارد و اولین و مهم‌ترین بافت اجتماعی را برای رشد انسان فراهم می‌سازد . این در حالی است که حدود 6000 کودک از خدمات 155 باب مهد کودک برخوردار هستند و باید با شیوه‌های نوین رشد کنند.


داداشی تصریح کرد: منظور از شیوه‌های فرزندپروری، روش‌هایی است که والدین برای تربیت فرزندان خود به‌کار می‌گیرند و بیانگر نگرش‌هایی است که آن‌ها نسبت به فرزندان خود دارند. این در حالی است که رفتارهای فرزندپروری به واسطه فرهنگ، نژاد و گروه‌های اقتصادی تغییر می‌کند و ضروری است که با شیوه‌های نوین روز منطبق باشد.


کارشناس مسئول امور کودکان و نوجوانان اداره‌کل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: وجود مشکلات رفتاری کودک به منزله روابط معیوب اعضای خانواده با یکدیگر است و با روش‌های تربیتی نادرست والدین و تعاملات معیوب آن‌ها با فرزندان ارتباط دارد. از همین‌رو، در درجه نخست باید والدین را نسبت به شیوه‌های فرزندپروری و اثرات هر یک از آن‌ها بر فرزندان آگاه کرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha