• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-93466

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

شهر زنجان تا 20 سال آینده بزرگ‌تر نمی‌شود

شهر زنجان تا 20 سال آینده بزرگ‌تر نمی‌شود


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: شهر زنجان تا 20 سال آینده بزرگ‌تر نمی‌شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، مسعود بیات‌منش ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی پس از چند سال وقفه، سیاست‌های کلی را در حوزه مسکن ابلاغ کرده و در استان زنجان نیز در سه بخش این سیاست‌ها پیگیری می‌شود که یکی از آن‌ها به تولید مسکن در قالب پروژه‌های مشارکتی مربوط می‌شود و فراخوان دو پروژه نیز منتشر شده است.

 

وی، هدف از اجرای پروژه‌های مشارکتی را ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن دانست و گفت: در سال‌های اخیر افزایش قیمت مسکن همان با رشد نرخ دلار بی‌نصیب نماند. به دنبال رکودی که از سال ۹۱ تا ۹۶ در تولید و عرضه مسکن حاکم شد، دولت وظیفه دارد تا برای اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین اقداماتی را انجام دهد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به بالا بودن تقاضای مسکن در زنجان، ابراز کرد: تا سه سال آینده 10 هزار واحد پروژه در قالب مسکن مشارکتی در کنار سایر خدمات ایجاد می‌شود که ظرف شش ماه آینده استارت همه پروژه‌ها می‌ خورد.

 

وی، تولید مسکن در قالب اقدام ملی را برنامه دوم حوزه مسکن عنوان کرد و افزود: در این طرح زمین رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد و بنیاد مسکن پس از ساخت واحدها آن را با قیمت تمام شده به واجدان شرایط واگذار می‌کند که سهمیه استان زنجان در این طرح 2700 واحد است.

 

این مسئول، تولید مسکن در بافت فرسوده را دیگر برنامه وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: شهرداری موظف است 50 درصد ساخت برای عوارض ساخت و ساز بافت فرسوده در نظر بگیرد. برای هر قطعه 200 متری تا سقف 40 میلیون تومان تسهیلات 9 درصدی و تا سقف 90 میلیون تومان تسهیلات 18 درصدی ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به تأمین سرانه‌های خدماتی بافت‌های ناکارآمد شهری، بیان کرد: در مناطق هدف، 68 پروژه مشترک با شهرداری، نوسازی مدارس، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب و برق منطقه‌ای داریم.

 

بیات‌منش به موضوع ایجاد شهرک‌های منفصل در شهر زنجان اشاره کرد و افزود: معضلی که در شهر زنجان ایجاد شده این است که بورس‌بازی زمین، سبب غیرواقعی شدن قیمت‌ها و ایجاد جباب قیمت‌ها شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های مسکونی که خارج از محدوده شهر زمین بگیرند، غیرقانونی است، تصریح کرد: تولید و ایجاد مسکن در حریم شهر ممنوع است، در حالی که حدود 8 شرکت تعاونی غیرقانونی در حریم شهر زمین گرفتند و فیش‌هایی را خرید و فروش می‌کنند که این موضوع تبعاتی را برای دولت ایجاد کرده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح جامع شهر زنجان به زودی ابلاغ می‌شود که در آن الحاق محدوده به شهر زنجان تا 20 سال آینده محدود شده است و خرید و فروش‌ها و فیش‌سازی‌های غیرقانونی باید متوقف شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha