• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95040111551
  • خبرنگار : 71548

چرا برنامه «لوح وقلم» بازپخش شد؟

چرا برنامه «لوح وقلم» بازپخش شد؟

برنامه «لوح و قلم» که پخش فصل اول آن در اردیبهشت‌ ماه به پایان رسید، بدون فاصله بازپخش آن آغاز شد.

«لوح و قلم» یک برنامه مشارکتی بین نهضت سواد آموزی و شبکه آموزش سیماست که در 150 قسمت و کاملا مبتنی بر کتاب‌های نهضت سوادآموزی با عنوان پودمان تهیه‌ شده بود؛ از مهمترین سیاست‌های این برنامه پوشش افراد کم‌سواد یا بی‌سواد خانواده‌ها توسط افراد با سواد خانواده عنوان شده است.

رویا جدیدی، تهیه‌کننده برنامه «لوح و قلم» در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت بازپخش این برنامه تلویزیونی اظهار کرد: از طریق بازخوردهای مردمی متوجه شدیم که قسمت‌ها اول به علت اطلاع‌رسانی کم، آنطور که باید دیده نشده‌اند و از آنجایی که برنامه «لوح و قلم» ماهیت آموزشی دارد، باید به صورت مداوم پخش شود تا تاثیرگذار باشد.  مخاطبان ثابت برنامه نیز از بازپخش فصل اول این برنامه و علت انجام این کار آگاه شده‌اند.

او درباره نقاط ضعف و قوت فصل اول برنامه «لوح و قلم» یادآور شد: از طریق بازخورهای مردمی متوجه شدیم که این برنامه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود و راضی بودند. در مجموع می‌توان گفت که به اهدافی که در نظر داشته بودیم، رسیدیم.؛ اما هر برنامه‌ای نقاط ضعف و قوتی دارد. به عنوان مثال یکی از مضوعوعاتی که مخاطبان نیز بر روی آن تاکید داشتند، بحث آموزش درس ریاضی بود که اگر قرار باشد فصل دوم «لوح و قلم» ساخته شود، حتماً به آن توجه خواهیم کرد.

 جدیدی با بیان اینکه تلویزیون رسانه‌ای فراگیر است، خاطرنشان کرد: از ابتدا هم قرار بود مخاطبان برنامه «لوح و قلم» در تمام نقاط ایران باشند و به همین خاطر باید بیان برنامه خیلی ساده می‌بود تا همه افراد از آن استفاده کنند؛ این موضوع را می‌توان از نقاط مثبت این کار برشمرد که توانست از نقاط گوناگون کشور مخاطب داشته باشد.

او افزود: با بررسی‌هایی که بر روی برنامه‌های قبلا پخش شده در این زمینه انجام دادیم، نقاط ضعف و قوت این برنامه‌ها را در نظر گرفتیم و از آنها در ساخته برنامه خودمان استفاده کردیم؛ برای مثال با آیتم‌های مختلفی که در برنامه تهیه کردیم هم به سوادآموزی پرداختیم و هم تلاشمان این بوده که فرد را برای اجرا و یادگیری مهارت‌های مختلف اجتماعی آماده کنیم.

این تهیه‌کننده تلویزیونی با بیان اینکه به طور کلی از مهمترین اهداف ما برای ساخت برنامه «لوح و قلم» ضرورت و چیستی سوادآموزی در جامعه بود، افزود: این برنامه با رویکرد باورپذیری سوادآموزی در قشرهای مختلف جامعه به ویژه جامعه هدف ما که قشر سنی بین 10 تا 49 سال است، تولید شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha