• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 00061695094
  • خبرنگار : 50223

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کروناویروس در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

«پرویز یزدان پناه» روز شنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد مقابله با کرونا استان افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون در مجموع ۲۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه کننده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم.
وی اظهار کرد: در این مدت ۱۸ هزار و ۴۱۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۲۳۶ نفرتاکنون ترخیص شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۶۰ نفر بیمار قطعی و مشکوک کرونایی در بیمارستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۶۱ نفر مثبت قطعی کرونا است و ۹ نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: طی ۱۴ ماه گذشته کمترین آمار کرونایی مبتلا بستری و بستری در بخش مراقبت های ویژه را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دیروز جمعه ۲۱ خرداد داشته‌ایم که ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و یک نفر با وضعیت وخیم در «اینتوبه» قرار داشت.
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری ویروسی تاکنون ۴۸ هزار ۸۵۸ مبتلا به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد بهبودی کامل پیدا کرد همچنین ۴۷۲ نفر نیز بهبود نسبی یافتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۶۶۸ فوت کرونا یی با تست مثبت و ۲۱ خود کرونایی با سی تی اسکن مثبت در استان کهگیلویه و بویر احمد داشتیم که از این تعداد ۵۹۶ نفر دارای بیماری زمینه ای و ۹۳ نفر نیز فاقد بیماری زمینه ای بودند.
یزدان‌پناه تأکید کرد: بیشترین فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد با ۲۷۵ مورد،شهرستان گچساران با ۱۲۹ مورد، شهرستان کهگیلویه با ۱۲۴ مورد بوده و بقیه موارد در سایر شهرستانها بودند.
وی گفت: میزان مرگ میر کرونایی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور ۹۸ و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۳ بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: شاخص نمونه گیری در سطح کشور ۲۵ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد بود.
یزدان‌پناه اظهار کرد: ۵۹ هزار و ۷۷۷ نفر بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا روز جمعه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۰ شناسایی شده است.
وی ادامه داد: تاکنون ۳۹ هزار ۵۴۷ واکسن کرونا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده که از این تعداد در مجموع ۳۶ هزار و ۲۴۲ دُز  (در نوبت اول ۳۱ هزار و  ۷۲۵ دُز و در نوبت دوم نیز ۴۵۸۷ دُز)تزریق شده است البته با توجه به وارد شدن واکسن بچه شور بزودی مرحله دوم واکسن کرونا شروع می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: طی دیروز ۲۶۲ نمونه پی سی آر در سطح استان داشته‌ایم که از این تعداد ۷۸ مورد معادل ۳۰ درصد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان بویراحمد با ۳۲ مورد، شهرستان کهگیلویه با ۲۰ مورد، شهرستان گچساران با ۱۵ مورد، شهرستان دنا با چهار مورد، شهرستان باشت با ۴ مورد و شهرستان لنده با دو مورد بوده است. همچنین از ۱۹۲ تست رپید گرفته شده ۳۰ مورد مثبت بوده که عمدتا مربوط به شهرستانهای مارگون و گچساران بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha