• جمعه / ۳۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 00061797006
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

امام جمعه تبریز:

مسئولان از استاندار جدید حمایت کنند حتی اگر گزینه آن‌ها نباشد

مسئولان از استاندار جدید حمایت کنند حتی اگر گزینه آن‌ها نباشد

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: از تمام مسئولان و تشکل‌ها می‌خواهم که اگر تا قبل از انتخاب استاندار جدید، دنبال گزینه‌های خود بودند، حالا که استاندار جدید انتخاب شده و بالاخره باید یک نفر انتخاب می‌شد، دست به دست هم دهیم و به استاندار منتخب کمک کنیم تا در این مسئولیت موفق شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز ضمن تبریک سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در هفته گذشته قرار داشت، اظهار کرد: وظیفه سازمان عقیدتی سیاسی این است که معنویت و اخلاق را در ارتش و نیروهای مسلح بالا ببرد و اکنون آن معنویت به جایی رسیده که مقام معظم رهبری از ارتش به عنوان ارتش حزب الله و شجره طیبه یاد می‌کند.

وی با اشاره به روز صادرات گفت: صادرات نقش کلیدی در حل مشکلات دارد و من از تمام کسانی که در استان یا سطح کشور در ارتباط با تولید و صادرات تلاش می‌کنند و با صادرات محصولات خود رونق تولید استان و مملکت را فراهم می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به روز آمار و برنامه ریزی که در هفته پیش رو قرار دارد، بیان کرد: آمار و برنامه ریزی ستون فقرات پیشرفت یک جامعه است زیرا اگر مسئولینی بخواهند برای برنامه‌ریزی صحیح در هر حوزه‌ای تصمیمی بگیرند، نیازمند آمار صحیح هستند.

امام جمعه تبریز ادامه افزود: گاهی مامورین آمار برای گرفتن آمار به در خانه‌ها می روند اما از طرف مردم آمار صحیحی در اختیار آن‌ها قرار داده نمی‌شود بنابراین من از همه مردم درخواست دارم که با مسئولین سازمان آمار همکاری خوبی داشته باشند.

وی ضمن تبریک انتصاب سردار عابدین خرم به عنوان استاندار جدید آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه مسئولیتی که سردار خرم در چهار سال گذشته در استان داشت، از مشکلات اقتصادی و فرهنگی استان و مسائل مربوط به ادارات و نهادهای اداری اطلاع و شناخت دارد و می تواند به پیشرفت استان کمک کند.

وی ادامه داد: او در روزهای سخت همچون زلزله سراب و میانه همواره در کنار مردم بوده‌است و در دو سال گذشته هم در تهیه بسته‌های حمایتی برای نیازمندان به ویژه طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نقش ارزنده‌ای ایفا کرد.

آل هاشم مطرح کرد: او شناخت خوبی از مسائل مرزی دارد و امیدواریم با همکاری تمام مسئولین، در مسیر خود موفق شود.

وی گفت: از استاندار جدید می‌خواهیم اولویت را حل مشکلات معیشتی و  اقتصادی استان قرار دهد و به سرمایه‌گذاران توجه ویژه داشته باشد، در راه مبارزه با فساد و گرانی کوتاهی نکند، به مسائل آموزشی و تربیتی عنایت ویژه داشته باشند و به نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه‌های فرهنگی استان و همچنین است به جوانان حزب الهی و نخبه توجه مضاعف داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که سردار خرم نسبت به مسائل استان به روز است از او می‌خواهیم در تقویت هنرمندان، هیئات حسینی و مساجد استان قدم های مثبتی بردارند و مشکلات اشتغال جوانان را با همکاری نهادهای ذی‌ربط حل کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه از استاندار پیشین تقدیر کرد و گفت: وجود آقای پورمحمدی به عوان یک چهره فرهنگی، دانشگاهی، فرهیخته و دانشمند یک اعتبار ویژه در استان ما بود.

وی افزود: او فردی صبور و دارای سعه صدر بود که ارتباط صمیمی با اهالی صنعت و صنوف مختلف استان داشت، اخلاق‌مداری‌اش زبانزد خاص و عام بود و هم چنین در تصمیم‌گیری ها هرگز مسائل جناحی را در نظر نگرفت، خستگی ناپذیر متواضع و ساده زیست بود مو برای استان نقش پدری دلسوز را ایفا کرد که برایش آرزوی موفقیت در ادامه مسیر زندگی‌اش داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز با آن رزمایش کوبنده و پرافتخار دشمنان نظام اسلامی را به وحشت انداخت و دوستداران نظام را خوشحال کردند.

وی ادامه داد: دو سفر مهم سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به دعوت روسای ستاد کل نیروهای مسلح پاکستان و روسیه انجام شد، پیام های مهمی را به دشمنان ایران ارسال کرد و هشدارهای روشنی را برای دشمنان ایران به همراه داشت.

آل هاشم بیان کرد: این سفرها مانوری برای هم‌گرایی منطقه ای محسوب می‌شود که موجب بالا رفتن ضریب امنیت کشور خواهد بود و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران پیوند دهنده همسایگان ایران در قالب هم‌گرایی برای مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و حل بحران های منطقه ای است.

وی اضافه کرد: در یکی دو ماه اخیر شاهد برقراری رزمایش مشترک دریایی با روسیه بودیم و اکنون در سفر سرلشکر باقری، زمینه برگزاری رزمایش مشترک با پاکستان نیز فراهم شده است و همچنین رزمایش‌های مشترک داخلی بین نیروهای سپاه و ارتش در همین راستا برگزار شد.

وی گفت: دیپلماسی دفاعی و فعالیت رسانه‌ای و عملیات رسانه ای مانند موشک‌باران پایگاه دشمن در اربیل به منظور دور کردن ابلیس‌ها از مرزهای کشور تلاش مبارک و مضاعفی برای فرماندهی واحد در میدان جنگ اقتصادی است.

امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به سیدمتین هاشمی، هنرمند عکاس آذربایجانی که عکس‌های ورزشی او با عنوان "سرآمد صبر ایوب" در جشنواره بین‌المللی روسیه مقام دوم را کسب کرده، تبریک گفت و تشکر کرد و انتصاببهمن نقی پور به عنوان رئیس جدید علوم پزشکی تبریز را تبریک و برایش آرزوی موفقیت کرد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha