• چهارشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400010401343
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی چهارم فروردین ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی چهارم فروردین ایسنا

اظهارات رییس جمهور در اولین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۰/ واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به قطعنامه چهل و شمشین اجلاس شورای حقوق بشر/ رایزنی وزیران خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره ایران/ انتقاد سفیر ایران از "طرح صلح" سعودی در یمن/ آخرین آرایش انتخابات ریاست جمهوری و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز، چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰ مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

میان ما و شما برجام قرار دارد

به گزارش ایسنا، اظهارات رئیس جمهور در اولین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۰ در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی خطاب به طرف‌های برجام تصریح کرد:‌ میان ما و شما برجام قرار دارد. اگر شما به کل برجام برگردید ما هم به کل برجام برمی‌گردیم. به هر حال این هدف اول ما در این مدت باقی مانده است و البته بار اصلی آن به دوش وزارت خارجه خواهد بود هر چند که همه بخش‌های دولت باید در این زمینه کار کنند.

مسافران حتی الامکان سفر خود را کوتاه کنند و به منزل بازگردند

رییس جمهور همچنین در نخستین جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در سال جدید با بیان اینکه با عمل به توصیه قرارگاه عملیاتی ازمردم خواسته شد که از سفر در ایام نوروز خودداری کنند، گفت: هنوز هم توصیه به مردم این است که اولویت آنها سفرنباشد و اگربه هردلیلی اقدام به مسافرت کرده اند سفرخود را کوتاه کنند.

اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در زمره حقوق عامه است

رئیس دستگاه قضا هم در ارتباط صوتی با نیروهای پلیس راهور سراسر کشور با اشاره به نقش پلیس راهور در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس‌کرونا اظهار کرد: پلیس راهور از طریق کنترل تردد در ورودی شهرهای دارای وضعیت حاد کرونایی تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم را در زمره حقوق عامه دانست و با بیان اینکه همگان باید خود را موظف به اجرای این قوانین بدانند، گفت: اجرای قانون یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و هرگونه نقض قانون می‌تواند به حقوق مردم لطمه زده و حق‌الناس را تضییع کند.

قطعنامه شورای حقوق‌ بشر، غرض ورزانه، سیاسی و مردود است

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به قطعنامه گروهی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران در چهل و شمشین اجلاس شورای حقوق بشر هم از پربازدیدهای امروز بود.

سعید خطیب زاده با اشاره به اینکه  این قطعنامه، با رای گیری به تصویب رسیده و حاصل آرای متفرق، ضعیف و فاقد اجماع و مقبولیت بین المللی است، افزود: این قطعنامه توسط ایسلند با حمایت برخی کشورهای اروپائی را که مبتنی بر نگرش گزینشی، غرض ورزانه، تقابل آمیز و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است را مردود شمرد.

واکنش های دیگر در این رابطه را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

تحرکات مدعیان ریاکار حقوق بشر، ایران را از مسیر منحرف نخواهد کرد

قطعنامه‌ شورای حقوق بشر نقض صریح اصول، اهداف و مقررات منشور ملل متحد است

***

رایزنی وزیران خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره ایران

دیدار و رایزنی وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه برای نخستین بار به صورت حضوری از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که به بروکسل سفر کرد تا در اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو پیمان ناتو شرکت کند، در حاشیه این نشست با سه همتای اروپایی خود دیدار کرد.

بلینکن در توئیتی نوشت که او «دیدار خوبی» با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، دومینیک راب همتای انگلیسی و همچنین هایکو ماس وزیر خارجه آلمان داشته است. او نوشت که در این دیدار درباره ایران، روسیه، چین و سایر مسائل مهم گفتگو کرده است.

انتقاد سفیر ایران از "طرح صلح" سعودی در یمن

خبر بعدی،‌ توییت سفیر ایران در یمن درباره از "طرح صلح" سعودی در یمن بود.

حسن ایرلو با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود در مورد آخرین تحولات بحران  منطقه تاکید کرد: ‏ابتکار سعودی در یمن، پروژه جنگ دائم و ادامه اشغال و جنایات جنگی است و پایان جنگ نیست.

آغاز یک "بازگشت"

گزارش ایسنا با عنوان "آغاز یک بازگشت" درباره عملکرد جوبایدن در زمینه بازگشت به برجام، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: جو بایدن برای بازگشت به برجام و ازسرگیری اجرای این توافق قبل و بعد از انتخابش به عنوان رییس جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرد اما ظاهرا برای بازگشت به او آدرس‌ غلط داده‌اند. برجام در پنج سال گذشته در همان خانه و چارچوب که بود، مانده است و جز یک عضو از آن سایر اعضا هنوز در جای خود هستند. روشن است اگر آمریکا قصد بازگشت به این خانه را دارد باید به همان آدرسی برود که پنج سال پیش از آن خارج شد، آدرس‌های غلط و فرعی او را به هر چیز و جایی جز برجام خواهند رساند.

پاستور در انتظار مستاجر جدید

گزارشی از آخرین آرایش انتخابات ریاست جمهوری هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

به گزارش ایسنا، تاکنون از افراد مختلفی برای حضور در این انتخابات نام برده شده است که البته به جز چند نفر معدود، بیشتر افراد در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضور خود در انتخابات سکوت کرده اند. جریان اصلاح طلب و اصولگرا نیز فعلا به صورت رسمی نامی را مطرح نکرده اند، هرچند ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، علی لاریجانی، محمدجواد ظریف، محمود احمدی نژاد و محسن هاشمی از محتمل ترین گزینه ها هستند. سردار حسین دهقان و سردار سعید محمد هم رسما اعلام کرده اند که در انتخابات شرکت می کنند.

علی مطهری هم که صلاحیتش در انتخابات مجلس یازدهم تایید نشد، به صورت مستقل اعلام کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند.

در ۱۴۰۰ می‌شود قفل های پیش‌روی کشور را گشود

مجید فراهانی،‌ عضو حزب ندای ایرانیان هم درباره انتظاراتش از سال ۱۴۰۰ گفت: به عنوان عضوی کوچک از دریای خروشان ملت ایران به اصل تغییر و بهبود ایمان دارم و معتقدم هیچ چیز مهمتر از تغییر در رئوس بنیادین سیاستگذاری کشور نیست. در اینصورت قطعا با تمسک به اصل وحدت و انسجام، بخش مهمی از قفل های پیش روی کشور باز خواهد شد و این مهم دست یافتنی است.

در انتخابات پیش‌رو همه نگاه‌ها به مردم است

همچنین غلامرضا منتظری،‌ نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو همه نگاه‌ها معطوف به نقش تاثیرگذار مردم است، گفت که قطعا حضور پرشکوه مردم در پرتو انتخاب اصلح به اوج خود خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha