• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400011606834
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اردبیل:

مردم به اخبار غیرواقعی فضای مجازی توجه نکنند

مردم به اخبار غیرواقعی فضای مجازی توجه نکنند

ایسنا/اردبیل رئیس عالی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اردبیل گفت: اهالی استان به اخبار کذب و بی‌اساس منتشر شده در فضای مجازی در مورد کاندیداهای شوراهای شهر توجهی نکرده و اخبار صحیح را از طریق مراجع تأیید شده دنبال کنند.

عباس‌زاده مشگینی در اولین نشست توجیهی هیئت‌های نظارت شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: در شرایط کنونی تبلیغات گسترده و اخبار ضد و نقیض متعددی در فضای مجازی منتشر می‌شود که بسیاری از این اخبار نادرست و غیرواقعی بوده و سلامت گفتاری و رفتاری افراد جامعه را زیر سئوال می‌برد.

وی از فعالان فضای مجازی خواست تا در تطهیر و سالم‌سازی این فضا تلاش کرده و بیش از این اذهان مردم را با انتشار اخبار کذب مخدوش نکنند که ضروری است در این ایام و موقعیت حساس و خطیر آرامش و امنیت روانی و روحی در جامعه برقرار شود.

رئیس عالی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اردبیل گفت: هیئت نظارت از 21 فروردین ماه کار بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراها را آغاز خواهد کرد و با در نظر گرفتن شرایط قانونی به وظیفه خطیر خود عمل خواهد کرد.

عباس‌زاده مشگینی افزود: اعضای هیئت نظارت تلاش خواهند کرد تا با سعه صدر و واقع‌بینی بررسی صلاحیت‌ها را انجام داده و به دور از نگاه سیاسی، حزبی و جناحی افراد شایسته و توانمند را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مورد تأیید قرار داده و مردم را به مشارکت فعالان در انتخابات دعوت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه اخبار منتشر شده در فضای مجازی به ویژه در قالب نقل و قول‌ها و اخبار غیررسمی صحت نداشته و جز مخدوش کردن اذهان مردم هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت و شایسته است تک تک افراد جامعه اخبار صحیح را از رسانه‌های مورد تأیید به ویژه صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی دریافت کرده و نسبت به پیگیری صحیح رویدادها تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، در اینجلسه امام جمعه شهرستان مشگین نیز به انتخابات متعدد برگزار شده در نظام اسلامی در 42 سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: حقانیت جمهوری اسلامی ایران در سایه برگزاری سالم، رقابتی و مشروع انتخابات است که امسال نیز با تکیه بر مردم‌سالاری دینی انتخاباتی اخلاق‌مدارانه و امیدبخش را در خردادماه شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام باوقار اضافه کرد: هیچ کس حق ندارد این انتخابات را با دید و نگاه سیاسی مخدوش و اعتماد و اعتبار مردم را زیر سئوال ببرد بلکه همه باید تلاش کنیم تا بهترین شرایط برای برگزاری سالم انتخابات در کنار حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم آمده و از این فرصت در دفاع از حقانیت نظام اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha