• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400011607125
  • خبرنگار : 50165

مختومه شدن پرونده ۴۴۰۰ لیتر نفت‌ سفید قاچاق در زنجان

مختومه شدن پرونده ۴۴۰۰ لیتر نفت‌ سفید قاچاق در زنجان

ایسنا/زنجان سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: پرونده ۴۴۰۰ لیتر نفت سفید که پس از حفر زمین در تانکر نگه‌داری می‌شد، مختومه شد.

رضا مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا باید به جد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: روسای شعب تعزیرات حکومتی استان زنجان در برخورد با قاچاقچیان برخورد لازم را دارند؛ چراکه قاچاق کالا، اقتصاد کشور را دچار تزلزل کرده و دلیل بسیار مهمی برای تعطیلی واحدهای تولیدی است.

وی با تاکید بر اینکه باید در خصوص مقابله و پیشگیری از قاچاق کالا، دستگاه‌های متولی هم مدیریت لازم را داشته باشند، افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا، اقدامات هوشمندانه و همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی نیاز است و قاچاق کالا، پدیده‌ای وسیع و گسترده بوده که برای مبارزه با این پدیده، باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به‌ویژه رسانه‌ها استفاده کرد.

این مسئول ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تعزیرات حکومتی زنجان مبارزه، بحث قاچاق کالا است و عملکرد شعب، تاثیر بسیار زیادی در روند اجرای احکام صادره و کاهش قاچاق کالا خواهد داشت.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به مختومه شدن پرونده ۴۴۰۰ لیتر نفت سفید که پس از حفر زمین در تانکر، نگه‌داری می‌شد، تصریح کرد: با توجه به تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون قاچاق کالا و ارز، قاچاق بودن کالا محرز شده و متهم علاوه‌بر ضبط کالا  و تانکربه نفع دولت، به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شده بود.

مظفری با اشاره به دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خاطرنشان کرد: کالای موضوع قاچاق، کالای تولید داخل یا وارداتی است که به صورت تجاری بر خلاف ضوابط تعیینی دولت خرید، فروش، حمل یا نگه‌داری شود. علاوه ‌بر فرآورده‌های نفتی و دارویی، سایر مصادیق کالاهای موضوع قاچاق مطابق ماده (۲) این دستورالعمل تعیین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha