• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400012312662
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مطرح کرد

3000 مسکن مهر مشکل‌دار تحویل نشده در سمنان/ وجود شعبه اختصاصی مسکن مهر در دادگستری استان

3000 مسکن مهر مشکل‌دار تحویل نشده در سمنان/ وجود شعبه اختصاصی مسکن مهر در دادگستری استان

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مسائل و موارد حقوقی پیرامون طرح‌های مسکن مهر در استان به صورت ویژه بررسی و طی اقداماتی برطرف می‌گردد.

منوچهر فخری،۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه موفقیت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در گرو بررسی، شناسایی و رسیدگی به مسائل و موارد مسکن‌های مهر است، اظهار کرد: شعبه اختصاصی و ویژه‌ای در دادگستری استان سمنان برای بررسی و حل مشکلات حقوقی طرح‌های مسکن مهر در استان در نظر گرفته شده که نیاز است با پیگیری‌های جدی مسئولان در استان ، شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش زمینه موفقیت در مباحث طرح اقدام ملی مسکن، شناسایی، بررسی و رفع مسائل و مشکلات مسکن مهر و واگذاری این واحدها به متقاضیان است.

فخری با بیان اینکه در دو سال اخیر اقدامات ویژه‌ای به منظور بررسی و رفع مشکلات طرح‌های مسکن مهر در استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در خصوص واحدهای مسکن مهر مشکل‌دار و عدم تکمیل پروژه های این طرح، موارد و مسائل قانونی و حقوقی باید به صورت دقیق بررسی شده، میزان قصور هر طرف مشخص و عوامل سهل‌انگاری، کوتاهی و تخلف محاکمه شوند.

وی از احداث بالغ بر حدود ۲۷ هزار واحد مسکن‌ مهر در مجموعه اداره کل های راه و شهرسازی سمنان و شاهرود خبر داد و با بیان اینکه اکثر این واحدها تکمیل و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: حدود ۱۷ هزار واحد مسکن مهر در سمنان و حدود ۱۰ هزار واحد مسکن‌مهر در شاهرود احداث شده که از این میزان ۳هزار و ۴۲ واحد همچنان تحویل نشده و دارای مسائل و مشکلاتی است.

فخری در ادامه از بررسی مسائل و مشکلات حقوقی دو مورد از طرح های مسکن‌مهر در استان در این جلسه خبر داد و افزود: لازم است تا مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه عمرانی و شهرداران در انعقاد قرارداد ها با استفاده از ظرفیت مشاوران حقوقی توانمند، دقت ویژه ای داشته باشند تا در آینده شاهد سو استفاده ها و مشکلات در به سرانجام رسیدن طرح ها نباشیم.

وی همچنین تاکید کرد: پس از انعقاد قراردادها، باید نظارت بسیار قوی و مستمر بر روند اجرایی طرح‌ها انجام شود و در صورت بروز کوتاهی و سهل انگاری، پیگیری برای صدور دستور قضایی در دستور کار قرار داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه عدم تکمیل طرح‌های مسکن مهر باعث شده تا این طرح‌ها دچار مرور زمان و اضافه هزینه ساخت گردند، اضافه کرد: اداره کل‌های راه و شهرسازی در استان باید برای بررسی و برطرف نمودن مشکلات مسکن های مهر در سطح استان پای کار بوده و از تمام توان تلاش و راه حل های ممکن به منظور تسریع در روند رسیدگی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha