• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400012312685
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد

احیای هویت بانوان از برکات فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران

احیای هویت بانوان از برکات فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران

ایسنا/زنجان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان گفت: احیای هویت بانوان از برکات فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران است.

حجت‌الاسلام حسن صادقی ظهر امروز (۲۳ فروردین‌ماه) در نشست خبری ضمن تاکید بر تهذیب نفس و کسب آمادگی لازم برای ورود به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران استان از ۲۵ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه برای تحصیل در سطوح دو و سه نام‌نویسی کنند و ظرفیت پذیرش ۱۸۰ نفر در مدرسه‌های علمیه استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت مدرسه علمیه خواهران در استان زنجان فعال است، عنوان کرد: علاوه بر رشته‌های عمومی، مرکز آموزش عالی استان در رشته‌های تفسیر علوم قرآن، کلام اسلامی و فقه و اصول نیز فعالیت دارد. سطوح یک، دو و سه حوزه معادل مدرک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه خداوند در زمان‌ها و مکان‌های خاص از جمله موسوم حج میزبان مومنان است، تصریح کرد: ماه رمضان این مهمانی گسترده‌تر شده و برای همه زمینه بهره‌مندی از فیوضات این ماه را فراهم کرده است و ما نیز باید با تقویت اخلاق و پالایش روح بیشتر از این فرصت استفاده کنیم.

وی هویت‌بخشی به زن مسلمان در عرصه‌های مختلف خانوادگی، فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را از آثار و برکات فعالیت حوزه‌های علمیه خواند و گفت: به برکت انقلاب اسلامی هویت بانوان در همه حوزه‌ها احیا شده و حوزه‌های علمیه خواهران طبق راهبردهای ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری، تبیین، ترویج و تبلیغ دین مبتنی بر فهم از قرآن سنت نبوی و مکتب اهل‌بیت (ع) را در دستور کار قرار داده است.

این کارشناس دینی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران به دنبال ترویج دین و تثبیت فرهنگ دینی و معارف اسلامی هم در سطح ملی و هم در سطح فراملی با محوریت زن و خانواده است تا زمینه برای تحقق تمدن‌ نوین اسلامی را فراهم کند و در حال حاضر شاهدیم بانوان در سطوح نظریه‌پردازی در علوم اسلامی پیش رفتند و پا به پای مردان نقش‌آفرینی می‌کنند.

صادقی با اشاره به اینکه جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران بر کسی پوشیده نیست و بانوان فرهیخته را در جامعه تربیت می‌کند، تصریح کرد: تبیین روش‌مند در تعمیق باورهای دینی و فرهنگ اسلامی از دیگر برکات فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران است و امیدواریم روز به روز این جایگاه ارتقا یابد.

وی به حضور دانش‌آموختگان حوزوی در مدارس، حوزه‌های علمیه، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای تبیین معارف اسلامی اشاره کرد و افزود: مبلغان همکاری خوبی با حوزه‌های سپاه، بسیج و دادگستری دارند و اخیراً در کمپ ترک اعتیاد بانوان حضور یافتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha