• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400012815768
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»؛

انتظارات کارآفرینان از پارک علم و فناوری اردبیل

انتظارات کارآفرینان از پارک علم و فناوری اردبیل

ایسنا/اردبیل یک کارآفرین و فعال حوزه چاپ و نشر اردبیل گفت: کارآفرینان و شرکت‌های تولیدی استان اردبیل انتظار دارند پارک علم و فناوری استان سهم ارزشمندی در ارتقای فضای کسب و کار استان به خود اختصاص دهد.


شهروز گلدوست در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پارک علم و فناوری باید با اجتناب از نگاه جناحی و با شناسایی واحدهای تأثیرگذار و اتخاذ خط‌مشی مدبرانه بتواند با به‌روز کردن دانش واحدهای تولیدی از طریق مدیریت فناورانه و انتقال ایده‌های جدید و نوآوری‌های تولید و استفاده از ظرفیت نخبگان استان این انتظارات را برآورده کند.


وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری اردبیل این ظرفیت را دارد که با مدیریت فناورانه این استان را به‌عنوان یک استان مرزی صادرکننده دانش و فناوری برای کشورهای همسایه و به‌عنوان قطب کشاورزی و فناوری، پیشران توسعه مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان در کشور تبدیل کند.


گلدوست با بیان اینکه پارک علم و فناوری سازمانی است که هدف آن افزایش ثروت جامعه ازطریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و حمایت از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است، ادامه داد: این پارک‌ها با هدف کلی توسعه فناوری، راه‌اندازی کسب و کارهای دانش‌محور به‌منظور خلق ثروت تشکیل شده‌اند و از این طریق با تبدیل ایده به فناوری و انتقال فناوری‌های علمی و دانشگاهی به صنعت و بازار برای رسیدن به رشد اقتصادی می‌تواند گام‌های بسیار متعالی بردارد.


به باور این کارآفرین اردبیلی، پارک علم و فناوری می‌تواند پل ارتباطی مطمئن برای نوآوران و ایده‌پردازان برای باروری ایده و فکر و تبدیل آن به اقدام و عمل باشد و مجرایی مهم برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان به شمار رود.


گلدوست با بیان اینکه پارک علم و فناوری اردبیل با توجه به شرایط جغرافیایی و منابع علمی و اقتصادی می‌تواند با استفاده از نیروهای خلاق و تحصیل‌کرده نقش اساسی برای رسیدن به چشم‌اندازها و اهداف پارک‌ها داشته باشد، افزود: پارک علم و فناوری واحدی است که با مؤسسات آموزشی و پژوهشی در ارتباط بوده، زیرساخت‌ها و خدمات پشتیبانی، خصوصاً مستغلات و فضای اداری را برای واحدهای تجاری فراهم کرده و وظیفه انتقال فناوری و توسعه فناوری را برعهده دارد.

به گفته این فعال حوزه چاپ و نشر، مطابق وظایف ذکر شده؛ مدیریت توانمند در پارک علم و فناوری استان نقش تعیین‌کننده دارد و با حساسیت و دقت هوشمندانه می‌تواند برنامه‌ریزی، سازماندهی، اتخاذ تصمیم صحیح، همکاری، هماهنگی، کنترل و در یک‌کلام رهبری مجموعه را تا تحقق اهداف سازمانی و انتقال فناوری‌های جدید برای نسل نو با موفقیت به انجام برساند.


گلدوست ادامه داد: کشورهای توسعه‌یافته در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از مدیریت‌های هوشمند و علمی و قراردادن افراد مسئولیت‌پذیر و بزرگ اندیش در کنار هم توانسته‌اند منشأ تحول بزرگی در تبلور خلاقیت و نوآوری سازمانی و ایجاد شغل‌های نو بر اساس آمار و نیاز جامعه بوده و به بهبود شرایط تولید و کسب و کار کمک کنند و بی‌تردید سهم تکنوپارک‌ها در این تحول جهانی به سزا و قابل‌توجه است.


این کارآفرین اردبیلی اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری ایران نیز با ایجاد شرکت‌های فناور و حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان باید بتوانند به‌صورت آگاهانه و با تدبیر بر اساس نیاز جامعه و با استفاده از الگوهای موفق مبتنی بر دانش و فناوری پایه‌گذار تحول در شرایط اقتصادی کشور بوده و در بهبود شرایط اشتغال برای نسل جوان جامعه و پویایی مدیریت مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان پیشرو و پیشقدم باشند.


وی با بیان اینکه در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نام‌گذاری کرده است نیاز به بهره‌گیری از تمام پتانسیل‌های مدیریتی برای رسیدن به چشم‌انداز توسعه بیش‌ازپیش احساس می‌شود، تصریح کرد: داشتن یک جامعه توسعه‌یافته و پیشرفته از مکانیسم خاصی برخوردار است و در دنیای جدید که با داده‌های آنلاین و فناوری نو روبرو هستیم نقش مدیریت از شاخصه‌های اصلی رشد به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha