• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400013118682
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

خبری از آسفالت مناسب و نور کافی در کمربندی اردستان نیست

خبری از آسفالت مناسب و نور کافی در کمربندی اردستان نیست

ایسنا/اصفهان کمربندی (محور ترانزیت) اردستان از جاده های پرتردد رانندگان است، اما طولانی شدن مدت خرابی و تراشه برداری آن باعث شده تا شهروندان اردستانی از نامناسب بودن آسفالت سطح آن ابراز ناراحتی کنند و خواستار توجه جدی مسئولان به این موضوع شوند.

تصادفاتی که در اثر تاریکی و کیفیت نامناسب آسفالت کمربندی اردستان رخ داده سبب گلایه شهروندان این شهرستان شده است، به همین مسئولان به فکر حل این مشکل افتادند و برای احداث تیرهای چراغ برق کانال هایی را حفر کرده اند، اما چند ماه است که این کانال ها به حال خود رها شده و بر مشکلات ایمنی این جاده افزوده است.

یکی از رانندگان که روزانه از کمربندی اردستان عبور می کند به ایسنا، می‌گوید: از نماینده مجلس و فرماندار شهرستان توقع داریم به وضع محور ترانزیت اردستان رسیدگی کنند. اگر برای من در این جاده حادثه ای رخ دهد و سلامتی ام را از دست بدهم در این وضعیت اقتصادی هزینه بیشتری بر خانواده ام تحمیل می شود. اداره راهداری چندین ماه هست به این مشکل رسیدگی نمی کند.

همچنین محمد یکی دیگر از اهالی اردستان، می گوید: هر روز از مسیر کمربندی تردد دارم، چرا به وضع جاده کمربندی نمی رسند؟ کانال هایی که برای چراغ برق حفر شده و بدون هیچ گونه اخطار و علائم ایمنی رها شده بسیار خطرناک است و هر لحظه امکان دارد اتفاق تلخی بیفتد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان در این باره به ایسنا، توضیح می دهد: به تازگی پیمانکار روشنایی محور کمربندی اردستان را تغییر دادیم و اداره کل راهداری استان به صورت امانی پروژه روشنایی را تا ۱۰ روز آینده به اتمام می رساند.

ابوالفضل کوهی با بیان اینکه فاز اول روشنایی کمربندی اردستان به زودی به بهره برداری می رسد، می گوید: فاز اول این پروژه از دانشگاه پیام نور تا پمپ بنزین است و اجرای فازهای بعدی نیز در دستور کار است.

وی در خصوص وضعیت خرابی آسفالت محور کمربندی تاکید می کند: کمبود قیر باعث شده بسیاری از پروژه های راهداری استان به حالت تعطیلی درآید که خوشبختانه این مشکل به تازگی برطرف شده است.

به گفته سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان، با تلاش مسئولان شهرستان اردستان حدود ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای روکش آسفالت محورهای اردستان و مخصوصا ۲۲ کیلومتر کمربندی اردستان در نظر گرفته شده است که از محل اعتبارات ملی تامین می شود. در حال حاضر مشغول روکش آسفالت محور اردستان – نائین هستیم و بلافاصله بعد از اتمام آن پروژه روکش آسفالت کمربندی اردستان نیز آغاز می شود.

کوهی تصریح می کند: خوشبختانه به طور موقت مشکل قیر آسفالت برطرف شده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد تا کمتر از یک ماه دیگر باند دوم محور اردستان – اصفهان زیر بار ترافیک می رود.

وی کمبود نیروی انسانی و فرسوده بودن ماشین آلات اداره راهداری را از چالش های این اداره عنوان می کند و می گوید: عمر ماشین آلات راهداری شهرستان اردستان از میانگین کشوری بالاتر رفته و نیازمند نوسازی است، همچنین کمبود نیروی انسانی موجب می‌شود تا کارکنان این اداره بیش از ساعات موظف در خدمت همشهریان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha