• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400020604114
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

تعریف ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حاشیه شهر مشهد

تعریف ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حاشیه شهر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری مشهد گفت: ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا و بازآفرینی محلات حاشیه شهر مشهد تعریف شده است.

مصطفی نعمتی، امروز ۶ اردیبهشت ماه در صد و بیست و هشتمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری مشهد، اظهار کرد: مشهد با داشتن ۵۰۰۰ هکتار بافت فرسوده از نظر میزان بافت فرسوده دارای رتبه سوم و از نظر سکونت‌های غیررسمی رتبه دوم را در کشور دارد.

وی افزود: به منظور بازسازی این مناطق در ۶ فراخوان، ۱۲۰ شرکت برای ایجاد دفاتر تسهیل‌گری متقاضی بودند که ۳۲ شرکت انتخاب و دفتر تسهیل‌گری را در ۳۲ محله هدف در کنار چهار دفتر تسهیل‌گری مرتبط با استانداری راه‌اندازی کردند. این دفاتر ۵۴ درصد محلات هدف و ۶۶ درصد از جمعیت یک میلیونی ساکن در محلات هدف بازآفرینی شهری مشهد را تحت پوشش دارند. همچنین فراخوان ایجاد ۱۳ دفتر تسهیل‌گری جدید جهت تحت پوشش قراردادن محلات هدف باقی مانده منتشر شده و این دفاتر امسال ایجاد خواهند شد.

نعمتی تصریح کرد: در کنار ۳۶ دفتر تسهیل‌گری پروژه‌های بافت‌های میدان شهدا، آبکوه، عامل، بزرگراه آزادی، شهرک شهید بهشتی، رسالت و وکیل‌آباد نیز تحت نظرسازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد فعالیت می‎‌کنند.

وی با بیان این‌که «از سوی شورا و شهرداری بسته‌های مشوق برای نوسازی و احیاء بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است»، خاطرنشان کرد: این مشوق‌ها ۱۹۴ پروانه با تخفیف ۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان صادر شده است. همچنین سال ۹۹، بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد پروژه‌های بازآفرینی محلات هدف هزینه شده است. ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و احیاء بافت‌های فرسوده واقع در حاشیه شهر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری مشهد بیان کرد: اواخر سال گذشته با پیگیری‌های شهردار مشهد، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران استانی از محلات هدف بازآفرینی از جمله شهرک‌های شهید رجایی، شهید باهنر و همچنین کال اسماعیل‌آباد بازدید کردند و پس از آن در جلسه‌ای ۱۳۸ پروژه با پیش‌بینی ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا و بازآفرینی این محلات تعریف شد.

وی با اشاره به این‌که «این پروژه‌ها در ستاد بازآفرینی استان و همچنین ستاد بازآفرینی کشور تصویب و در هشت پهنه از بافت‌های فرسوده مشهد در حاشیه شهر اجرایی خواهد شد»، عنوان کرد: از ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها، ۱۷۰۰ میلیارد تومان را شهرداری مشهد و ۲۳۰۰ میلیارد تومان دیگر توسط سازمان بازآفرینی فضاهای شهری کشور و سایر بخش‌ها تامین خواهد شد.

نعمتی اضافه کرد: با دستور شهردار مشهد از پایان سال گذشته در ۱۴ محله پروژه‌های زودبازده شامل لکه‌گیری آسفالت، پاتوق محله، تامین نور و... با اعتباری بیش از ۵۵ میلیارد تومان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha