• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400021208347
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

27 هزار دانش‌آموز کرمانشاه تلفن‌همراه هوشمند ندارند/ آماده برگزاری امتحانات حضوری هستیم

27 هزار دانش‌آموز کرمانشاه تلفن‌همراه هوشمند ندارند/ آماده برگزاری امتحانات حضوری هستیم

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آمادگی برای برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در استان خبر داد.

مجید یزدان‌پناه امروز(12 اردیبهشت) در نشست خبری گرامیداشت هفته معلم با تشریح جزییات برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان استان، اظهار کرد: بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش، با مجوز ستاد ملی کرونا تا این لحظه قرار است امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار شود که بر اساس برنامه امتحانات دانش‌آموزان از 27 اردیبهشت آغاز و تا 24 خرداد ادامه خواهد داشت. البته احتمال تغییر این زمان با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش در صورت صلاحدید ستاد ملی کرونا تا بهتر شدن وضعیت کرونایی کشور وجود دارد.

 وی با اشاره به آمادگی کامل استان برای برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه های نهم و دوازدهم در استان، گفت: به خانواده ها این قول را می دهیم که امتحانات حضوری دانش‌آموزان با رعایت کامل فاصله گذاری فیزیکی و پروتکل های بهداشتی برگزار شود تا هیچ خطری سلامت دانش‌آموزان را تهدید نکند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به افزایش دو برابری تعداد حوزه های امتحانی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم به منظور رعایت کامل پروتکل های بهداشتی گفت: در حالی که در سال قبل از شیوع بیماری کرونا تعداد حوزه های امتحانی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم استان 137 حوزه برای 20 هزار دانش‌آموز بود، سال گذشته و امسال این حوزه ها به 194 حوزه امتحانی برای قریب 19 هزار دانش آموز رسیده است. این آمادگی برای دو برابر کردن حوزه های امتحانی دانش‌آموزان کلاس نهمی هم در استان وجود دارد.

 یزدان پناه گفت: امسال نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه نهم به عهده استان است، لذا تصمیم بر این شده که سئوالات چهار درس دانش‌آموزان این مقطع به شکل استانی و مابقی به شکل منطقه‌ای طرح شوند.

وی ادامه داد: دروس عملی هنرجویان هنرستانها هم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با  حضور محدود دانش آموزان به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به توصیفی بودن ارزشیابی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی گفت: با توجه به اینکه ارزشیابی این دانش‌آموزان توصیفی است، لذا نگرانی زیادی برای ارزشیابی پایان سال این دانش آموزان وجود ندارد و معلم ها بر اساس فعالیت های دانش‌آموزان در طول سال و آزمون هایی که از آنها گرفته اند نتایج ارزشیابی پایان سال دانش‌آموزان را اعلام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش امتحانات پایان سال دانش‌آموزان کلاس های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم از طریق شبکه آموزش دانش‌آموزی(شاد) برگزار خواهد شد که تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری امتحانات این دانش‌آموزان به عهده معلم ها است.

مدارس فعلا حق پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان را ندارند


یزدان‌پناه با بیان اینکه آموزش و پرورش به هیچ عنوان حق ثبت نام و یا پیش ثبت نام دانش آموزان را تا پایان سال تحصیلی جاری ندارد، گفت: تا زمانی که دانش‌آموزان ارزشیابی پایان سال نشده اند امکان ثبت نام و پیش ثبت نام آنها در مدارس وجود ندارد، لذا از والدین می خواهیم همکاری کرده و اصرار به ثبت نام زودهنگام دانش‌آموزان در مدارس نداشته باشند.

یزدان‌پناه سپس با اشاره به آمادگی مدارس استان برای ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید، گفت: در کنار ثبت نام غیرحضوری، امکان ثبت نام حضوری هم فراهم خواهد بود، هرچند از خانواده‌ها تقاضا داریم تا حد امکان برای ثبت نام فرزندانش در مدارس مراجعه حضوری نداشته باشند.

 وی با بیان اینکه بار ثبت نام دانش‌آموزان روی پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم است، ادامه داد: دانش‌آموزان میان پایه تنها در صورت تغییر مدرسه نیاز به ثبت نام برای سال تحصیلی جدید دارند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد تعیین میزان افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا، اظهار کرد: تنها یک راه برای مشخص شدن میزان افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا وجود دارد و آن هم ارزشیابی امتحانات پایان سال است که هنوز انجام نگرفته است.


27 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی تلفن همراه هوشمند و یا تبلت ندارند 

وی در ادامه اشاره ای هم به حضور 97 درصدی دانش آموزان استان در شبکه آموزش دانش‌آموزان(شاد) داشت و گفت: تنها سه درصد دانش‌آموزان استان به شاد متصل نیستند که تعدادی از آنها به دلیل نبود زیرساخت های لازم برای اتصال به اینترنت از آموزش مجازی محروم شده اند و البته بخشی هم به دلیل عدم دسترسی به تلفن همراه هوشمند یا تبلت در شاد حضور ندارند که آموزش این دست از دانش‌آموزان از طریق تلویزیون و درسنامه ها پیگری می شود، ضمن اینکه در مواردی به ویژه در مدارس مناطق روستایی و عشایری آموزش ها با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری انجام شده است.

وی با بیان اینکه ابتدای سال تحصیلی حدود 30 هزار دانش آموز استان به تلفن همراه هوشمند و تبلت دسترسی نداشتند، گفت: با اقداماتی که از سوی نهادهای حمایتی، خیرین و معلمین خیر صورت گرفته حدود سه هزار نفر از این افراد صاحب تلفن همراه هوشمند و یا تبلت شده اند و هم اکنون حدود 27 هزار دانش آموز به دلیل مشکلات اقتصادی تلفن همراه هوشمند و یا تبلت ندارند.

وی اشاره ای هم به نقش مهم و اثرگذار معلم ها در پیگیری روند آموزشی دانش آموزان در دوران کرونا داشت و گفت: در پاسخ به اظهارات عده ای که اعتقاد دارند معلم ها در دوران کرونا تعطیل هستند می گویم هم اکنون 90 درصد معلم ها حاضرند به دوران قبل از شیوع کرونا و آموزش حضوری برگردند، چون خیلی بیشتر از وقتی که برای آموزش حضوری می گذاشتند به آموزش مجازی اختصاص داده اند و کارشان سخت تر شده است.

یزدان پناه در ادامه در پاسخ به این سوال که سال تحصیلی آینده چگونه آغاز خواهد شد، گفت: برای اظهار نظر در این مورد خیلی زود است و باید ببینیم حال و هوای کرونا در کشور و استان در آن زمان چگونه است و تصمیمات ستاد کرونا در این خصوص چه خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان  با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش کشور و استان، گفت: اگرچه تلاش می شود تا کمبود ها از طریق اضافه کار جبران شود، اما در شرایط ایده آل باید بدون اضافه کاری معلم ها کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم که البته هم اکنون در هیچ جای کشور چنین شرایطی وجود ندارد.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۲ ۱۴:۳۸

این مدیر محترم از کدام امادگی برای برگزاری امتحانات حضوری مدارس صحبت می کند در حالیکه در پیک چهارم کرونای جهش یافته هستیم و در حال حاضر هم هیچگونه مصونیتی بجز ماسک و شستن دستها و رعایت فاصله اجتماعی برای گریز این بیماری مرگبار وجود ندارد مگر کرونا مهار و کنترل شده که این چنین تصمیمات عجیبی گرفته می شود