• پنجشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۰:۲۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400021610591
  • خبرنگار : 50340

بی سابقه بودن بارش های اردیبهشت سیستان و بلوچستان در ۳۰ سال اخیر

بی سابقه بودن بارش های اردیبهشت سیستان و بلوچستان در ۳۰ سال اخیر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: در حالی تا یک هفته قبل تمام بارش های هفت ماهه سیستان و بلوچستان به زحمت به ۵ میلی متر می رسید که حالا با ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان، نه تنها میانگین بارش های استان به بیش از ۱۲ میلی متر رسید که حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی برای اردیبهشت ماه به ثبت رسید.

حیدری در گفت وگو با ایسنا افزود: در شبانه روز گذشته فعالیت سامانه بارشی در استان ادامه یافت و تعداد ایستگاه های تحت تأثیر بارش به ۱۲۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی رسید به طوریکه بارش های ۳۵ ایستگاه بین ۲۰ تا ۱۰۵ میلی متر گزارش شده است.

وی اظهار داشت: بارش های این سامانه هم به لحاظ وسعت تأثیر و هم به لحاظ ارتفاع بارش در این موقع از سال کم سابقه بوده است به طوریکه حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در ایستگاه های بارانسنجی استان به ثبت رسید.

وی افزود: این رکورد ها مربوط به ایستگاه های «کارواندر» خاش با ۷۲.۵، «چاهان» نیکشهر با ۶۴، «کوشه» تفتان با ۵۱.۵، «اسپکه» نیکشهر با ۴۵.۵، «ابتر» ایرانشهر با ۴۵، «دستگرد» نیکشهر ۳۹، «تیمور آباد» هامون با ۳۳.۵، «جزینک» زابل با ۳۱.۳، «میلک» هیرمند با ۲۸، «کوه خواجه» هامون با  ۲۲.۲ و «کلاته سیاه» زاهدان با ۲۱.۵ بوده است.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: در یک هفته اخیر بارش های شهر ایرانشهر نیز به ۲۲ میلی متر رسید که این مقدار بارش در این موقع از سال در ۳۸ سال اخیر بی سابقه بوده است. 

مدیرکل هواشناسی سیستان  و بلوچستان اضافه کرد: اردیبهشت از ماه های کم بارش استان محسوب می شود به طوریکه در شرایط نرمال تنها ۲.۹ میلی متر از بارش های سالانه استان در این ماه تأمین می شود.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان تا آخر هفته شرایط برای بارش های بهاره در سطح استان فراهم است و انتظار وقوع بارش های رگباری، تندبادلحظه ای، تگرگ، رعد و برق و صاعقه، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha