• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400022114285
  • منبع : نمایندگی ایلام

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام:

نخبگان و رسانه‌ها به برگزاری انتخابات پرشور کمک کنند

نخبگان و رسانه‌ها به برگزاری انتخابات پرشور کمک کنند

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: نخبگان، بزرگان ایلات و طوایف و رسانه‌ها مردم را برای حضور گسترده در انتخابات پیش رو ترغیب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» در دیدار رئیس و اعضای ستاد اتنخابات استان اظهار کرد: دشمنان سعی در القای نقاط  ضعف نظام با بزرگنمایی برای مخاطبان دارند و هجمه هایی با هدف کاهش مشارکت مردم در انتخابات ایجاد می‌کنند، در حالی که باید نخبگان، بزرگان ایلات و طوایف، رسانه‌های متعهد و دلسوز و صاحبان فکر و اندیشه مردم را برای حضور گسترده در انتخابات پیش رو ترغیب کنند.

وی تاکید کرد: برگزیدگان انتخابات پیش رو باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و اتکا به خودباوری ، جامعه را به سمت پیشرفت سوق دهند و مردم نیز باید با بصیرت و آگاهی بهترین گزینه را انتخاب کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مسئولان برگزاری انتخابات باید بدون مماشات از هرگونه تخلف انتخاباتی جلوگیری و با افراد متخلف به شدت برخورد کنند، گفت: در انتخابات‌های گذشته مشاهده شده که برخی نامزدها یا هواداران آنها با تطمیع افراد بی‌بضاعت آنها را به خرید رای ترغیب می‌کنند که این یک تخلف محرز و آشکار انتخاباتی است که نباید در انتخابات پیش رو تکرار شود.

کریمی‌تبار تصریح کرد: این نامزدهای انتخاباتی یا هوارداران آنها با ارتکاب اینگونه تخلف‌ها عزت نفس و شان خانواده‌های بی بضاعت را خدشه دار می‌کنند و آرای کسب شده از سوی آنها نیز سالم نیست.

وی تاکید کرد: نامزدی که با اینگونه آرای انتخاباتی پبروز میدان شود بدون شک بعد از پیرزوی به سمت تخلف های دیگر نیز گام خواهد برداشت و از اهداف تعریف شده که برای آنها انتخاب شده است دور خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، «الیاس فتاحی» سرپرست معاونت سیاسی و رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: در تلاشیم با برنامه‌ریزی انجام شده، تدابیر استاندار و رهنمودهای ارزشمند نماینده محترم ولی فقیه در استان،  ۲۸ خرداد انتخاباتی پرشور و در کمال آرامش و امنیت با رعایت اصل بی‌طرفی و در چارچوب قانون اجرا شود.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا  انتخاباتی سالم، امن، قانونمند و با رعایت اصل بی‌طرفی برگزار شود، گفت: در انتخابات گذشته استان ایلام با میانگین ۷۵درصد همواره جزء استان های برتر در مشارکت انتخابات بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه  براساس دستور وزیر کشور در اسفند ۹۹ فرایند انتخابات آغاز و طبق برنامه زمانبندی هیات‌های اجرایی و نظارت تشکیل شد، گفت:برای انتخابات شورای شهر تعداد ۵۲۷ نفر در ۲۷ شهر و برای کسب ۱۳۷ کرسی تایید صلاحیت شده‌اند.

فتاحی با بیان اینکه در انتخابات شوراهای اسلامی روستا تعداد ۲۲۲۳ نفر توسط هیات‌های اجرایی تایید و به هیات‌های نظارت بخش‌ها معرفی شده‌اند، تصریح کرد: با وجود شرایط سختی که کرونا ایجاد کرده در تلاشیم تا ضمن رعایت پروتکل‌ها و اجرای دقیق دستورالعمل‌ها با هدف تامین سلامت مردم، زمینه مشارکت حداکثری آحاد جامعه را در تعین سرنوشت خود فراهم آوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha