• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400022719157
  • خبرنگار : 50189

یک دکترای ارتباطات:

روابط عمومی نباید سد ارتباطی در برابر رسانه باشد

روابط عمومی نباید سد ارتباطی در برابر رسانه باشد

ایسنا/کرمان یک دکترای ارتباطات بیان کرد: باید هم رسانه و هم روابط عمومی کارهای تخصصی و حرفه ای انجام دهند و روابط عمومی نباید سد ارتباطی در برابر رسانه شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد رسانه خبر خود را از منابع دیگر تهیه کند و ممکن این خبر کامل نباشد که باعث سردرگمی شود.

دکتر "عباس تقی زاده" در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات، به نقش روابط عمومی ها در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: بحران کرونا یکی از بحران های بسیار تاثیرگذار و متفاوت بود که جامعه بشری آن را تجربه کرده و در دوران شیوع کرونا نقش رسانه ها و روابط عمومی ها بیش از پیش پررنگ تر شد.

وی با اشاره به نیاز مردم در ایام شیوع کرونا به اطلاع صحیح از بیماری کووید 19، اظهار کرد: مردم در این زمان به اطلاعات صحیح، دقیق و درست برای تصمیم گیری در ابعاد مختلف زندگیشان بیش از پیش نیاز پیدا کردند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان ادامه داد: اپیدمی کرونا بر ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی زندگی بشری تاثیر گذاشت که باید به همه جنبه های این بحران توجه می شد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها همواره باید آمادگی لازم در مدیریت همه بحران ها را داشته باشند، تصریح کرد: امروزه در کنار روابط عمومی ها، رسانه ها و شهروند خبرنگاران نیز فعالیت می کنند و روابط عمومی ها باید فضا را برای کار تخصصی رسانه مخصوصا در بحران ها فراهم کنند.

تقی زاده بر لزوم تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی باید کارهای خودش و رسانه ها هم وظایف خودشان را انجام دهند و روابط عمومی هرگز نباید تصور کند که می تواند جای رسانه را بگیرد.

وی از ضروری بودن ارتباط مدیران ادارات، نهادها و ... با مردم در زمان بحران ها سخن گفت و افزود: برای تحقق این کار باید همه روابط عمومی ها برنامه ویژه ای در زمینه ارتباط با رسانه ها داشته باشند و هر چه تعامل روابط عمومی با رسانه ها عمیق تر و همه جانبه تر باشد، به نفع هر دو طرف است.

این دکترای ارتباطات بیان کرد: باید هم رسانه و هم روابط عمومی کارهای تخصصی و حرفه ای انجام دهند و روابط عمومی نباید سد ارتباطی در برابر رسانه شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد رسانه خبر خود را از منابع دیگر تهیه کند، ممکن است این خبر کامل نباشد که باعث سردرگمی شود و شاهدیم که دستگاه هایی که با رسانه ها ارتباط نداشته اند هم مدیران آن دستگاه، هم آن سازمان و هم مردم ضرر کرده اند.

وی با بیان اینکه جبران تصمیماتی که مردم براثر اطلاعات نادرست گرفته اند را در برخی اوقات سخت دانست و تصریح کرد: روابط عمومی نیز باید به مسایل و ارتباطات درون سازمانی خودش توجه کند و کارهای پژوهشی و نظرسنجی انجام دهد و براساس مطالعه برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر شاهدیم که برخی از روابط عمومی ها عموم فعالیتشان در حوزه اطلاع رسانی متمرکز شده این درحالی است که گسترش راه های گفتگو و ارتباط تعاملی بین سازمان ها و مدیران مسئول با جامعه بیش از گذشته احساس می شود که این یکی از وظایف روابط عمومی است تا در شبکه های اجتماعی در بین مردم حضور داشته باشد.

تقی زاده با اشاره به اینکه برخی از روابط عمومی ها در بحران ها عملکرد قابل قبولی ندارند، در ادامه خطاب به مدیران گفت: به روابط عمومی ها اهمیت دهید و اجازه دهید که روابط عمومی ها کارهای خلاقانه انجام دهند و اگر روابط عمومی فقط به پوشش اخبار مدیران بپردازد دیگر نمی تواند کارهای مبتکرانه انجام دهد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از روابط عمومی ها که فقط تریبون تبلیغاتی سازمانشان شده اند، اظهار کرد: روابط عمومی باید ضعف ها و کاستی ها را نیز منتقل کند.

تقی زاده در پایان مهمترین کارکرد روابط عمومی را در رسیدن به معنای مشترک بین سازمان و جامعه دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha