• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400030403042
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری:

انتخاب فرد اصلح با مشارکت پایین رخ نمی‌دهد

انتخاب فرد اصلح با مشارکت پایین رخ نمی‌دهد

ایسنا/اصفهان عضو شورای مرکزی حزب مردم‌ سالاری گفت: اینکه برخی استدلال می‌کنند اصل بر انتخاب یک فرد اصلح است حتی با مشارکت پایین، حرف درستی نیست، چرا که آن چیزی که قدرت ایجاد می‌کند و منجر به انتخاب اصلح می‌شود مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم رعایت اخلاق در مناظرات انتخاباتی با توجه به بازتاب این مناظرات در مجامع بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در ادوار مختلف انتخابات داریم، این است که کاندیداها در فضای تبلیغات انتخابات به درستی برنامه‌های خود را تبیین نمی‌کنند و بیشتر مناظرات به سمت تخریب وجهه کاندیداها پیش می‌رود. هدف از مناظره این است که کاندیداها اهداف و برنامه‌های خود را برای مردم بگویند و کاندیداهای مقابل نیز نقد چالشی درباره برنامه دیگر کاندیداها انجام دهند، نه اینکه به نقد و تخریب شخصیتی یکدیگر بپردازند.

وی افزود: چنین تخریب‌هایی در فضای انتخابات سبب دلسردی و ناامیدی مردم می‌شود. هر یک از کاندیداهایی که در نهایت تایید صلاحیت می‌شوند رجل سیاسی هستند و در عرصه‌های مختلف کشور حضور داشته‌اند، اما وقتی چهره و وجهه شخصیتی آنان تخریب می‌شود، مردم به بدنه نظام بی‌اعتماد می‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از کاندیداها می‌خواهیم در این دوره روش متفاوتی در پیش بگیرند، به این شکل که تنها برنامه‌های خود را برای مردم تبیین کنند و نقد عالمانه، منصفانه و اصولی به برنامه‌های دیگر کاندیداها داشته باشند. نتیجه این مناظرات بسیار مهم است و باید از فرصت مناظرات به شکل صحیح برای پرشور کردن فضای انتخاباتی در جامعه بهره برد.

مناظره‌ها زنده باشد

بختیار تصریح کرد: روش تبلیغات در انتخابات گذشته اشتباه بود، چراکه اصل حاکم این بود که کاندیداها به هر حربه‌ای برای تخریب کاندیداهای دیگر می توانستند متوسل شوند تا خودشان رای بیاورند. این شیوه قدرت طلبی است و هدف از آن سکان‌داری کشور برای خدمتگزاری به مردم نیست. صدا و سیما باید خط مشی درستی را برای نحوه تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در پیش بگیرد تا مردم در فضایی سالم با برنامه‌های نامزدها آشنا شوند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، ادامه داد: برنامه‌های کاندیداها باید مدل و شبیه سازی شده باشد تا امکان اجرای آن باشد. به طور کلی از شعار پرهیز شود و نامزدها واقع بینانه برنامه‌های خود را ارائه دهند. برنامه‌ها باید جنبه علمی داشته باشد و جز به جز آن در مدل‌های برنامه‌ریزی جا گرفته باشد. رئیس جمهور منتخب باید یک تیم منسجم نیز برای اجرای برنامه‌های خود داشته باشد تا مردم به حل مشکلات کشور امیدوار شوند.

وی با بیان اینکه امروز کشور نیاز به یک منجی دارد نه کسی که فقط کار هیئتی بلد است، گفت: معتقدم مناظره‌های تلویزیونی باید به قوت خود باقی باشند، چرا که در مشارکت بیشتر مردم در انتخابات تاثیر دارند. باید مسیرهای غلط اصلاح شود. مناظرات تلویزیونی به این دلیل که گفتگو هستند تاثیر زیادی در فضای جامعه دارند و بسیاری از راهکارهایی که نامزدها در این مناظرات می‌دهند برای برون رفت از وضعیت کنونی راهگشا هستند و در کل این مناظره‌ها بر جذابیت انتخابات اضافه می‌کند.

بختیار خاطرنشان کرد: همچنین مناظره‌ها باید به شکل زنده باشد. اینکه برخی استدلال می‌کنند اصل بر انتخاب یک فرد اصلح است حتی با مشارکت پایین، حرف درستی نیست، چراکه آن چیزی که قدرت ایجاد می‌کند حضور حداکثری مردم در صحنه است و اصل و اولویت بر مشارکت بالای مردم در انتخابات است که بدون شک مشارکت بالا بهترین انتخاب را نیز به دنبال دارد و منافع و اقتدار ملی نیز تامین می‌شود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha