• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400030805639
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیر پردیس سینمایی بهمن شهرکرد:

مشکلات سینماداران در ایام کرونا تشدید شد

مشکلات سینماداران در ایام کرونا تشدید شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر پردیس سینمایی بهمن شهرکرد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور سینماها با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدند، اما با گذشت زمان و شروع مجدد فعالیت سینماها استقبال مردم نیز روز به روز در حال افزایش است، می‌توان گفت سینما جزو امن‌ترین فضاهای فرهنگی محسوب می‌شود و مردم می‌توانند با خیال آسوده برای تماشای فیلم در این مکان حضور پیدا کنند.

مهدی حسن زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت سینماداران در شرایط کنونی، اظهار کرد: در بسیاری از استان‌های کشور سینماها با تنها یک سالن در حال فعالیت برای اکران فیلم هستند، سینما بهمن در شهرکرد نیز قبل از بازسازی تنها با یک سالن با ظرفیت ۴۸۰ نفر فعالیت می‌کرد، این سینما قابلیت اکران چهار تا شش سانس فیلم در روز را داشت و به همین علت باعث عقب ماندن ازدور اکران فیلم می‌شد.

مدیر پردیس سینمایی بهمن شهرکرد عنوان کرد: پردیس سینمایی به معنی مجموعه سالن‌های سینمایی در یک مکان است، سینما بهمن شهرکرد در حال حاضر پنج پرده سینما دارد و بنابراین می‌توان با استفاده از این قابلیت تعداد اکران‌های فیلم در یک روز را تا تعداد بالا افزایش داد.

وی افزود: در شرایطی که در کشور چند فیلم به صورت هم‌زمان پروانه نمایش دریافت می‌کنند و همچنین زمان محدودی برای اکران هر فیلم درنظر گرفته می‌شود، بنابراین سینماهایی که به صورت تک سالن در حال فعالیت هستند، برای اکران تمامی این فیلم‌ها و پوشش تمامی سلیقه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند، امکان دارد برخی از فیلم‌ها در زمان و تاریخ به روز و همزمان با سایر سینماها اکران نشود.

حسن‌زاده عنوان کرد: بازسازی سینما بهمن هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها در کشور آغاز و حدود شش میلیارد تومان برای بازسازی این سینما و تبدیل آن به پردیس سینمایی هزینه شد، فعالیت پردیس سینمایی بهمن در شهرکرد از چند روز گذشته آغاز شده است.

مدیر پردیس سینمایی بهمن شهرکرد اضافه کرد: از این پس در سانس‌های مختلف فیلم‌هایی که در بزرگترین پردیس‌های سینمایی کشور اکران می‌شود، به‌صورت هم‌زمان در سینما بهمن نیز اکران خواهد شد، برنامه‌ریزی برای اکران فیلم‌ها نیز به گونه‌ای است که تمامی سلیقه‌ها در نظر گرفته خواهد شد، فیلم‌های کودک و نوجوان، فیلم‌های خارجی و همچنین فیلم‌های هنر و تجربه نیز در برنامه اکران سینما قرار دارند.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور سینماها با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدند، اما با گذشت زمان و شروع مجدد فعالیت سینماها استقبال مردم نیز روز به روز درحال افزایش است، یکی از دلایل این استقبال رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی با درج شماره صندلی با فاصله در بلیت مشتری، ضدعفونی روزانه و کامل فضای سینما و ضرورت استفاده از ماسک برای تمامی پرسنل و مشتریان بود و می‌توان گفت سینما جزو امن‌ترین فضاهای فرهنگی محسوب می‌شود و مردم می‌توانند با خیال آسوده برای تماشای فیلم در آن حضور پیدا کنند.

حسن‌زاده بیان کرد: پردیس سینمایی بهمن زیرمجموعه موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری است، اما در سطح کشور سایر سینماهایی که به صورت خصوصی فعالیت داشتند در زمان تعطیلی سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا متحمل ضررهای سنگینی شدند و حتی این تعطیلی منجر به بیکار شدن برخی پرسنل سینماها نیز شد که این مسئله به دلیل هزینه‌های بالای سینما و نداشتن درآمد به مدت طولانی بود.

مدیر پردیس سینمایی بهمن شهرکرد بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم برای حمایت از سینماداران و فعالان این حوزه در ایام کرونا تسهیلاتی در نظر گرفته شد، اما از سایر حمایت‌ها اطلاع دقیقی ندارم، در کل حمایت چندانی در این ایام از این قشر صورت نگرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بازسازی سینما بهمن شهرکرد از نظر مالی حمایت خاصی  از سوی مسئولان استانی صورت نگرفت و تامین اعتبار این پروژه از سوی سازمان سینمایی حوزه هنری کشور و موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری انجام گرفته است، البته حمایت‌ها و همکاری‌هایی از سوی شهرداری شهرکرد و اداره‌کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیز صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha