• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400031007263
  • منبع : نمایندگی کردستان

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان:

نگاه کلان لازمه ایجاد تحول است

نگاه کلان لازمه ایجاد تحول است

ایسنا/کردستان رییس جهاددانشگاهی کردستان‌ گفت: برای انجام کارهای بزرگ نیازمند نگاه کلان هستیم تا بتوانیم با وحدت و همگرایی مشکلات را رفع کنیم.

اکبر اسدی امروز دوشنبه (10 خرداد) در جلسه‌ای که با حضور رییس پارک علم و فناوری کردستان در فرمانداری بیجار تشکیل شد، عنوان کرد: امکانات، فضای کالبدی و نیروی انسانی در بخش‌های مختلف وجود دارد و مدیریت صحیح، همگرایی، وحدت و همدلی باعث هماهنگی قسمت‌های مختلف می‌شود و در نهایت به رفع مشکلات و دغدغه‌ها می‌انجامد.

وی به ساختار جهاددانشگاهی اشاره و عنوان کرد: ساختار و فرهنگ سازمانی این نهاد انقلابی باعث شده که نیروی انسانی در جهاددانشگاهی به صورت جهادی آماده فعالیت باشد.

رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان افزود: لازم است که پارک علم و فناوری از همکاران ما در شهرستان بیجار که مدام در تلاش هستند؛ حمایت کند و نیازمند نگاه کلان هستیم تا بتوانیم با وحدت و همگرایی کارهای بزرگ و شاخصی را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خاستگاه جهاددانشگاهی در دانشگاه است، گفت: دانشگاه‌ها باید از حضور این نهاد در دانشگاه استقبال کنند و نیاز است که دیدگاه‌ها در این خصوص تغییر کند.

اسدی ضمن استقبال از شفافیت و صراحت در همکاری و حمایت، اظهار کرد: هرجایی که جهاد دانشگاهی احساس خلاء کند، وارد می‌شود و این نهاد مانند سایر ارگان‌ها ماموریت محور نیست.

وی به پایشی که در جهاددانشگاهی شهرستان‌های استان انجام شده اشاره و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در برخی از شهرستان‌ها فقط به فعالیت های آموزشی بسنده کرده و این در حالی است که ساختار جهاددانشگاهی مجموعه‌ای از فعالیت ها ‌است و محدود به آموزش نمی‌شود.

رییس جهاددانشگاهی کردستان ضمن اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در دنیای مدرن اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه، اطلاع رسانی است و خبرگزاری بین المللی تخصصی قرآنی ایکنا و خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا با کمترین هزینه و ضریب نفوذ بسیار بالا، اطلاع‌رسانی را محقق می‌کند؛ تاکید کردیم که در شهرستان بیجار خبرگزاری ایسنا باید فعال شود و این کار انجام شد.

وی به ظرفیت‌های دیگر جهاد اشاره کرد و گفت: مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی پنج موج نظر سنجی با پشتوانه علمی در خصوص سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری انجام داده که این مرکز هم یکی از حوزه های فعال معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی است.

اسدی در خصوص یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: طرح اصلاح نژاد دام یکی از برنامه های شاخص جهاددانشگاهی واحد کردستان در حوزه پژوهشی است که با پیگیری و رایزنی های انجام شده امیدواریم با حمایت و پشتیبانی مسئولین استان این طرح عملیاتی گردد.

اسدی در پایان یادآور شد: برای راه‌اندازی درمانگاه در شهرستان بیجار با پیگیری مدیر جهاددانشگاهی مرکز بیجار منتظر اختصاص مکان موقوفی امامیه هستیم و در صورتی که حمایت های لازم انجام شود امکان ایجاد این مرکز در بیجار وجود دارد.

خالد ‌سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان نیز درادامه این جلسه به مشکلات مالی در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات، دولت توجه ویژه‌ای به فناوری و نوآوری داشته و در این بخش هزینه زیادی انجام شده هر چند هزینه در این حوزه به نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

وی ضمن ابراز تاسف از بی‌بهرگی کردستان از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل کم‌تعداد بودن شرکت‌های خصوصی فعال دانش بنیان از حمایت هشت هزار میلیارد تومانی این صندوق در کردستان محروم هستیم.

رییس پارک علم و فناوری کردستان بیان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیتی که برای ایده‌های نوآورانه و دانش بنیان فراهم است بتوانیم در شهرستان‌ها از این اعتبارات بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: لازم است به کمک متولیان شهرستانی، نیروی انسانی و مکان پارک‌های علم و فناوری در شهرستان‌ها فراهم شود؛ در این صورت ما با هم‌افزایی آمادگی حمایت از پتانسیل‌های خوب شهرستان را داریم.

سعیدی گفت: در بیجار درنظر داریم که جهاددانشگاهی با آموزش بخش خصوصی مرکز نوآوری را تقویت کند و در فاز بعدی در مرکز رشد پیشرفت را ادامه دهند؛ این دو مرکز با حضور کارشناسان حلقه‌هایی هستند که باهم باید خوب کار کنند.

علی اکبر ورمقانی فرماندار بیجار در ادامه این جلسه گفت: تعامل بین ادارات به دلیل وجود مقررات دست‌و پاگیر خاص هر اداره به نتیجه نمی‌رسد و این یک مشکل جدی است.

وی افرود: فرماندار در شهرستان تنها اختیار توزیع اعتبارات عمرانی و تملک دارایی را دارد و در اعتبارات جاری هیچ اختیاری ندارد؛ در حوزه عمرانی در صورتی که ردیف بودجه‌ای وجود داشته باشد آمادگی کامل برای همکاری داریم.

فرماندار بیجار در پایان عنوان کرد: من عمیقاً به جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری و دانشگاه پیام نور باور دارم و معتقدم که تمامی افرادی که در این نهادها حضور دارند دلسوز هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha