• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400031209356
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

ایجاد شهرک تحقیقاتی آبزی‌پروری؛ زمینه‌ساز گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان

ایجاد شهرک تحقیقاتی آبزی‌پروری؛ زمینه‌ساز گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان و گسترش دانش‌های پایه‌ای در صنعت  آبزی‌پروری از اهداف راه‌اندازی شهرک تحقیقاتی و تولیدی آبزیان استان توسط جهاد دانشگاهی است.

دکتر عبدالرسول دریایی در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک علمی تحقیقاتی آبزی‌پروری در استان هرمزگان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد جهادی و دانشگاهی می‌تواند نقش تأثیرگذاری در بومی‌سازی و انتقال دانش و فن‌آوری صنعت آبزی‌پروری در استان داشته باشد که راه‌اندازی شهرک تحقیقاتی و تولیدی آبزیان از مهم‌ترین راهکارهای آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی شهرک تحقیقاتی و تولیدی آبزیان توسط جهاد دانشگاهی می‌تواند بسیاری از چالش‌های صنعت پرورش آبزیان در استان و کشور را رفع کند و شیلات استان آمادگی کامل جهت همکاری با جهاد دانشگاهی به منظور راه‌اندازی این شهرک را دارد.

دریایی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان و گسترش دانش‌های پایه‌ای در صنعت  آبزی‌پروری می‌تواند از دیگر اهداف این شهرک باشد که ورود جهاد دانشگاهی به این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی تصریح کرد: در زمینه تولید لارو عاری از بیماری، مولد عاری از بیماری، تکثیر ماهیان دریایی، تکثیر گونه‌هایی از آبزیان که کمتر به آن‌ها توجه شده مانند خیار دریایی، صدف دریایی و غیره، جهاد دانشگاهی استان با توجه به ظرفیت‌هایی که در این نهاد وجود دارد می‌تواند ورود فعال و اثربخش داشته باشد.

جهاد دانشگاهی هرمزگان؛ آماده همکاری با شیلات

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان نیز در این دیدار ضمن اعلام موافقت با پیشنهاد مدیرکل شیلات استان جهت ایجاد شهرک علمی تحقیقاتی آبزی‌پروری در استان هرمزگان، گفت: جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با بهره‌گیری از ظرفیت کلیه بخش‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور، این آمادگی را دارد که در تمامی زمینه‌ها با شیلات استان همکاری لازم را داشته باشد.

محمد دلپسند با اشاره به طرح راه‌اندازی شهرک تحقیقاتی و تولید آبزیان در استان هرمزگان گفت: فاز اول فعالیت شهرک علمی تحقیقاتی آبزی‌پروری باید در حوزه تحقیقات باشد تا بتوان گام‌های محکمی در این خصوص برداشت.

دلپسند به ضرورت‌ها و چالش‌های صنعت شیلات استان اشاره کرد و گفت: در بحث اصلاح نژاد میگو و سایر آبزیان، بازسازی ذخایر آبزیان خلیج‌فارس و دریای عمان، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی، مطالعات بازار آبزیان در داخل و خارج از کشور، مدیریت مشارکتی در بخش‌های مختلف صنعت آبزی‌پروری و به‌طورکلی تحقیق و پژوهش در خصوص بررسی راه‌های برون‌رفت از چالش‌های فعلی صنعت آبزی‌پروری در استان که شیلات استان اعلام کرده، جهاد دانشگاهی آمادگی لازم جهت همکاری در این زمینه‌ها را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha