• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400032215743
  • خبرنگار : 50022

فرماندار کرج:

صیانت از آراء و سلامت مردم در انتخابات اولویت اساسی است

صیانت از آراء و سلامت مردم در انتخابات اولویت اساسی است

ایسنا/البرز معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به نقش محوری نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی گفت: نمایندگان فرماندار کلیددار شعبه اخذ رأی هستند و به هیچ عنوان نباید اختیارات خود را تفویض نمایند، صیانت از آراء و سلامت مردم در انتخابات اولویت اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

غفور قاسم پور در جلسه آموزشی – توجیهی نمایندگان فرماندار که با حضور رحمانیان رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان در کانون امام علی (ع)کرج با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزار شد، ضمن تبیین اهمیت انتخابات دو انتخابات ملی و محلی در روز بیست و هشتم خردادماه با اشاره به نقش مردم در این رویداد مهم ملی ، نمایندگان فرماندار  را نیز گلچینی از مردم در شعب اخذ رأی برای نظارت بر حسن اجرای مُر قانون در انتخابات قلمداد کرد و اظهار داشت: نمایندگان فرماندار، کلید دار اصلی شعبه ها هستند و  با اشراف کامل به مقوله برگزاری انتخابات باید وظیفه خود را طبق چارچوب قانون به انجام رسانند.

به گزارش ایسنا، وی افزود:  یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی برگزاری رفراندوم انتخابات بوده و پایه انتخابات نیز بر بنای رفراندوم  و همه پرسی بنیان نهاده شده است.

 فرماندار کرج با بیان اینکه مردم در ضلع اصلی انتخابات قرار دارند، افزود: اینکه مردم توانستند تعیین سرنوشت خود را تعیین کنند از برکات انقلاب اسلامی است که با حضور مردم در پای صندوق های رأی محقق می‌شود.

 قاسم پور با تأکید بر ضرورت تسلط مجریان و عوامل برگزاری انتخابات به کتاب قانون، بیان کرد: تمام عوامل و مجریان برگزاری انتخابات باید به اصل قانونمنداری پایبند باشند و نمایندگان فرماندار نیز گلچینی از مردم در شعب اخذ رأی هستند.

 وی افزود: افرادی که بعنوان نماینده فرماندار در شعب اخذ رأی حضور پیدا می کنند از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و باید با آگاهی کامل از شرح وظایف قانونی خود داشته باشند.

 معاون استاندار بیان کرد: نمایندگان فرماندار، نماینده تام الاختیار بنده بعنوان فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان در شعب اخذ رأی هستند.

 فرماندار شهرستان کرج با تأکید بر ضرورت  اهمیت تسلط مجریان به قانون افزود:  ویژگی اصلی نماینده فرماندار تسلط به قانون است.؛ اصلا پایه و اساس کار انتخابات قانون و اشراف داشتن مجریان برگزاری انتخابات به بند بند قوانین جاری انتخابات است

وی ادامه داد: علاوه بر کتاب قانون در برگزاری انتخابات، دستور العمل ستادملی کرونا هم بسته دیگری از قوانین است که باید در این دوره مورد توجه قرار بگیرد.

 قاسم پور گفت: شما نمایندگان فرماندار محور و هماهنگ کننده در شعب اخذ رأی هستید و برقراری نظم شعب از نقش های نماینده فرماندار است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت صیانت از آراء مردم در انتخابات  افزود: برگزاری دو انتخابات ملی و محلی از اهمیت فوق العاده ویژه ای برخوردار است. مردم برای استفاده از حق خود در انتخابات شرکت می‌کنند؛ بنابراین باید به خوبی از حقوق مردم حراست شود.

معاون استاندار گفت:  شما نمایندگان فرماندار، وکیل مدافع آراء مردم در شعب اخذ رأی هستید.

وی ادامه داد" همان میزان که سلامت در برگزاری انتخابات مهم است. سلامت مردم هم برای ما مهم است. کمیته بهداشتی را در شرایط کرونا تشکیل داده ایم.

قاسم پور گفت:  در این دوره بجهت شرایط کرونا اقلام بهداشتی هم توزیع می شود تمامی دستورالعمل ها از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی – استفاده از ماسک – تهویه مناسب و... از موارد مشخصی است که مورد توجه قرار گرفته است.

 فرماندار کرج بیان کرد: باید تمام توجه شما نمایندگان فرماندار و مجریان انتخابات رعایت قوانین و مقررات در راستای برگزاری انتخاباتی با شکوه، پرشور وحماسی با حضورحداکثری مردم باشد.

قاسم پور گفت:  نمایندگان فرماندار در شعبه‌های اخذ رای، اختیار کامل داشته و تمام مسؤولیت شعبه بر عهده شما خواهد بود و سایر هیات‌های بازرسی، نظارت و نیروهای امنیتی در کنار شما حضور دارند.

 وی تصریح کرد: نمایندگان فرماندار به  هیچ عنوان مسؤولیت خود را به شخص دیگری تفویض نکنید.

 قاسم پور ادامه داد: نمایندگان فرماندار باید در نهایت اصل بی طرفی، سلامت، اجرای قانون و حق الناس دانستن رأی مردم در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

وی ادامه کرد: نمایندگان فرماندار در انتخابات باید نقش محوری در شعب اخذ رأی داشته باشند.

 قاسم پور گفت: برگزاری انتخابات با شکوه و حضور حداکثری مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است و برگزاری انتخابات سالم در گرو انتخاب نمایندگان با تجربه فرماندار در شعب اخذ رأی است.

 رأی مردم حق الناس است، از آن محافظت شود

 وی همچین تأکید کرد: حفاظت از رأی مردم به عنوان حق الناس از وظایف نماینده فرماندار و عوامل اجرایی انتخابات است و نماینده فرماندار در شعب اخذ رأی باید یک اشرافیت کامل بر مسائل شعب و افراد داشته باشد.

 قاسم پور گفت: نمایندگان فرماندار به عنوان امین مردم باید اصل بی طرفی را رعایت کنند .

 معاون استاندار در پایان با اشاره به تأکیدات مقام محترم عالی دولت در استان مبنی بر بی طرفی در انتخابات بیان کرد: نماینده فرماندار باید در نهایت اصل بی طرفی، سلامت، اجرای قانون و حق الناس دانستن رأی مردم در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

 وی افزود: به حول و قوه الهی انتخاباتی مشارکتی و رقابتی را در ۲۸ خردادماه  با حداکثر آراء  برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha