• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400032518778
  • خبرنگار : 50040

محسن مهرعلیزاده:

زندگی شرافتمندانه و شاد ارمغان «دولت زندگی» است

زندگی شرافتمندانه و شاد ارمغان «دولت زندگی» است

ایسنا/گیلان محسن مهرعلیزاده، دولت خود را «دولت زندگی» دانست که می خواهد زندگی آبرومندانه، شرافتمندانه و برازنده ایرانی را همراه با امید و شادی و شادابی و خوشحالی به ارمغان بیاورد و گفت: برای مسکن، اشتغال، بازنشستگان و یارانه پنج دهک پایین جامعه برنامه مشخص دارم.

محسن مهرعلیزاده در گفت وگوی تلویزیونی با مردم استان گیلان، خود را فرزند ایران دانست و اظهار کرد: عمر خود را با نیت خیر در جهت ساختن ایرانی سرافراز برای ایرانیان عزیز گذاشتم و برای بنیان نهادن نهادهای راحتی و آرامش و آسایش ملت تلاش کردم.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما در مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است، افزود: امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده بسیاری که در کشور موجود است، بیابند و با انتخابشان خدمتگزاری را بر سر کار آورند که به تمام معنا در خدمت مردم باشد.

این نامزد سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: متاسفانه از یک طرف با مسائل معیشتی همچون فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه، افزایش سطح خط فقر و رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه مواجه هستیم و از طرف دیگر، کشمکش های بی حاصل بین افراد و گروه ها و نظرگاه ها و صاحب نظران مختلف در عرصه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی وجود دارد.

مهرعلیزاده، با بیان اینکه با وجود نیت خیر بسیاری از مسئولان متاسفانه دست ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد و دست درازی به بیت المال بر مردم فشار وارد می کند، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان تحمیل زندگی سخت بر مردم را رویه خود قرار داده اند و چنان معیشت را تنگ کرده اند که امید به آینده در جامعه کمرنگ شده است.

وی با اشاره به تلاش نامسئولان برای به دست آوردن کرسی ها از طریق روش های ناصواب و میز خریدن و میز فروختن و امضا خریدن و امضا فروختن، خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات مسئولان موجب شده کشوری که می توانست به غنی ترین و قوی ترین کشور منطقه تبدیل شود، با مشکلات عدیده ای مواجه باشد و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت و مدیریت و مدیران اجرایی آسیب ببیند.

این نامزد سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اعتماد را سرمایه بزرگی دانست که از دست رفتن آن سنگین است و عنوان کرد: در سایه بی اعتمادی، عملکرد مسئولان در جهت منافع ملی نیز مورد پذیرش واقع نمی شود.

مهرعلیزاده، با بیان اینکه نیازمند مسئولانی هستیم که از جنس مردم باشند، درد دل مردم را بدانند و با خدا و خود و ملت برای رفع مشکلات کشور پیمان ببندند، گفت: مسئولان باید درد پدری که بعد از سال ها کار و تلاش در یک واحد تولیدی، بیکار شده و حتی درآمد روزانه ندارد را ببینند و بفهمند، اما فقط دیدن و فهمیدن و بازگو کردن نمی تواند مشکلات را حل کند و باید تلاش صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت مالی متوسط خانوادگی خود، افزود: از دوران جوانی تاکنون در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی کار کردم و با مشکلات آشنا هستم، اما مسئولان ارشد به تنهایی نمی توانند راه برون رفت از مشکلات را طراحی کنند و نیازمند کمک مردم هستند.

این نامزد سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن قدردانی از عملکرد دولت های گذشته، اظهار کرد: دولت زمان جنگ زحمات زیادی کشید و با وجود بمباران و از دست رفتن رزمندگان و تحریم اقتصادی و عدم فروش نفت و کاهش درآمدهای ارزی، توانست یک نظام صحیح اقتصادی را ایجاد کند و اعتماد بین مردم و حاکمیت وجود داشت. اوایل دهه ۷۰ نیز رویه دولت بر سازندگی بود، اما در دولت اصلاحات مجددا شاهد عزت آفرینی ایران و ایرانی بودیم و نظریه گفت وگوی تمدن ها به عنوان ادبیات جدید در سیاست بین المللی مطرح شد.

مهرعلیزاده، ثبات قیمت ارز، تورم تک نرخی، افزایش ارزش پول ملی، ارتقای شاخص های سلامت اداری و بهبود فضای کسب و کار را نتیجه دوران اصلاحات دانست و خاطرنشان کرد: دولت های نهم و دهم نیز اقدامات موثری انجام دادند، اما ارزشمندترین کار دولت تدبیر و امید برجام بود که در سه سال اول دولت یازدهم رقم خورد. در واقع برجام که با تلاش های نظام و دولت به قوی ترین معاهده بین المللی ایران تبدیل شده بود توانست نظریات ایرانیان را برای رسیدن به حق غنی سازی اعمال کند و آن را به تصویب سازمان ملل برساند و خطر جنگ و ناامنی را کنار بزند؛ متاسفانه بدعهدی های آمریکا که هرگز با ملت ایران دوستی نکرده، برجام را دچار مشکل کرد.

وی با اشاره به نقش آمریکا در حمایت از شاه و ایجاد ناامنی در کشور بعد از انقلاب از طریق نیروهای وابسته و تحمیل جنگ بر ملت ایران به کمک صدام و تحریم های اقتصادی، گفت: آمریکا متوجه شد که برجام یک اجماع جهانی را به نفع ایران ایجاد کرده که می تواند راه های سرمایه گذاری خارجی و تجارت و واردات و صادرات و در نهایت توسعه را بگشاید لذا آمریکا با خروج خود از برجام و افزایش فشارهای اقتصادی و تحریم های اشخاص راه را بست.

این نامزد سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ایرانیان را مهربان و از خود گذشته دانست که به ایرانی بودن خود افتخار می کنند و ادامه داد: ملت ایران شان بالایی دارند و دنیا نیز از ما انتظار دارد که با بزرگواری برخورد کنیم، زیرا ایران یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین و بزرگترین و مقتدرترین امپراتوری ها را داشته و ایرانی بودن و مسلمان بودن افتخار ماست.

وی با اشاره به تاثیر متقابل ایرانیت و اسلامیت، اضافه کرد: ایرانیان بدون جنگ و خونریزی اسلام را جذب و هضم کردند و آموزه های اسلامی را با فرهنگ ایرانی به زیبایی ترکیب نمودند، اما امروز راه تولید باز نیست و رانت اجازه نمی دهد مردم زندگی شرافتمندانه داشته باشند.

مهرعلیزاده، با بیان اینکه از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شدم و معاونت وزارت صنایع و تاسیس منطقه آزاد کیش و بازسازی نیروگاه هسته ای بوشهر و استانداری خراسان بزرگ و معاونت ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارم، گفت: با استفاده از امکانات و تحصیلات و تجربیاتم در امر برنامه ریزی و اقتصاد و مسائل پولی و مالی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی می توانم مشکلات را شناسایی و برطرف کنم.

این نامزد سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از بین بردن رانت، راه اندازی تولید، قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی و مقابله با قاچاق را در دستور کار دولت آینده دانست و متذکر شد: امروز مشکل کشور اقتصادی است و کسی می تواند این مشکل را حل کند که اقتصاددان باشد.

وی دولت خود را «دولت زندگی» دانست که می خواهد زندگی آبرومندانه، شرافتمندانه و برازنده ایرانی را همراه با امید و شادی و شادابی و خوشحالی به ارمغان بیاورد و گفت: برای مسکن، اشتغال، بازنشستگان و یارانه پنج دهک پایین جامعه برنامه مشخص دارم و با قاطعیت و شجاعت رویه های غلط را پایان خواهم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha