• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400042820631
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

احداث ۶۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی گیلان طی امسال

احداث ۶۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی گیلان طی امسال

ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحویل دادیم، یادآور شد: امسال نیز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش در دستور کار قرار دارد.

حسین نحوی نژاد در حاشیه مراسم افتتاح همزمان طرح‌های بهزیستی استان گیلان که با حضور استاندار انجام شد، حمایت و پشتیبانی از خانوارهای تحت پوشش را اولویت بهزیستی دانست و اظهار کرد: از سال ۹۷ تاکنون شاهد رشد ۳۰۰ درصدی در پرداخت مستمری‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان مستمری ماهانه دریافت می کنند، افزود: ۴۰ هزار خانوار مستمری بگیر در استان داریم.

مدیرکل بهزیستی گیلان، از پرداخت حق پرستاری به تمام معلولان شدید و معلولان جسمی و حرکتی غیر نخاعی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان خبر داد و گفت: به دنبال تحقق جذب سه درصدی معلولان در ادارات هستیم.

نحوی نژاد، با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحویل دادیم، یادآور شد: امسال نیز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مناسب سازی ۳۰ درصدی اماکن عمومی برای معلولان، اضافه کرد: تنها ۱۰ درصد از معابر و خیابان های استان برای رفت و آمد معلولا مناسب سازی شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان، با اشاره به واگذاری ۹۳ درصدی فعالیت های بهزیستی به مراکز غیر دولتی، عنوان کرد: این مراکز نیازمند دریافت وام های بدون بهره و یا بازپرداخت بلندمدت هستند که تاکنون در این بخش موفق نبودیم.

نحوی نژاد، با بیان اینکه در هفته بهزیستی امسال پنج مرکز مشاوره روان شناختی، سه مرکز توانبخشی و سه مرکز اجتماعی را افتتاح خواهیم کرد، گفت: در بخش مشاوره روان شناختی برای ۲۲ نفر، در بخش توانبخشی برای ۱۷ نفر و در بخش اجتماعی برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از ۵۹ طرح اشتغالزایی با اعتبار بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال، تصریح کرد: ۷۲ پروژه با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان در هفته بهزیستی امسال افتتاح می شود؛ همچنین در حوزه مسکن نیز ۶۰ واحد مسکونی را به بمددجویان تحویل خواهیم داد.

مدیرکل بهزیستی گیلان، از افتتاح پنج طرح با اعتبار پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۱۳۹ نفر با دستور استاندار گیلان خبر داد و متذکر شد: این پروژه ها شامل مرکز روزانه حرفه ای با اشتغالزایی هفت نفر و اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان در آستانه اشرفیه، ۳۰ طرح اشتغالزایی در سیاهکل با اشتغالزایی برای ۳۵ نفر، اورژانس اجتماعی خمام با اشتغالزایی هشت نفر و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، مرکز روان شناختی رشت با اشتغالزایی پنج نفر و اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان و ۶۷ طرح اشتغالزایی برای ۸۴ نفر در املش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha