• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400042921287
  • منبع : دانشگاه صنعتی اصفهان

راه اندازی نخستین آزمایشگاه میکرو- نانو حباب کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان

راه اندازی نخستین آزمایشگاه میکرو- نانو حباب کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان

ایسنا/اصفهان برای نخستین بار در کشور، آزمایشگاه میکرو– نانو حباب با حمایت دانشگاه صنعتی اصفهان و مشارکت شرکت رویشی دانش بنیان "دانتک" در مرکز نوآوری و تجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و راه اندازی شد.

این واحد فناور با ایده محوری استفاده از تولید انبوه حباب‌های ریز در مقیاس صنعتی، به صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی، کشاورزی، معدن، فرآیند و مهندسی شیمی، نساجی و شیلات خدمات فنی و تخصصی ارائه می کند.

مؤسس این آزمایشگاه با اعلام این خبر، اظهار کرد: انجام تحقیقات کاربردی و بین رشته ای بر مبنای فناوری میکرو- نانو حباب از مهمترین اهداف ایجاد این آزمایشگاه است. 

احمدرضا زمانی افزود: این آزمایشگاه می تواند در چندین پایلوت تخصصی تمام فرآیندهای هوادهی، اختلاط، اکسیژن دهی مافوق اشباع، گند زدایی، تزریق و انحلال گاز در سیال، تزریق نانوازن، شناورسازی، اکسیداسیون پیشرفته و... را بر مبنای فناوری نانو حباب مورد آزمایش قرار دهد. 

وی با اشاره به استفاده از روش های مختلف در تولید میکرو- نانو حباب در این آزمایشگاه تصریح کرد: یکی از مهمترین روش های متداول تولید نانو حباب از طریق پمپ ورتکس دوفازی است.

زمانی، با بیان اینکه تمام تجهیزات و پایلوت های این آزمایشگاه با تکیه بر توانمندی محققان دانشگاهی و دانش داخلی ساخته شده است، اضافه کرد: تمامی پمپ های ورتکس دو فازی این آزمایشگاه دارای گواهی استاندارد از ستاد نانو کشور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، به طراحی این تجهیزات در چهار ظرفیت مختلف اشاره و تصریح کرد: محدوده قطر حباب‌های تولیدی در این آزمایشگاه در پایلوت‌های یاد شده قابل تنظیم بوده و بر اساس گواهی DLS  حباب های ریز مقیاس در محدوده کمتر از  ۲۰۰ نانومتر تولید می شود.

زمانی افزود: از دیگر خدمات این آزمایشگاه انتقال سیالات دو فازی، انتقال سیال در نزدیکی نقطه بخار اشباع، پدیده اختلاط و همگن سازی دو سیال است. 

به گزارش ایسنا، نخستین آزمایشگاه میکرو- نانو حباب کشور در مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعتی اصفهان به آدرسhttps://centlab.iut.ac.ir/fa/lab/۱۹۸۷ ثبت شده و آماده انجام آزمون‌های مختلف در کاربرد میکرو- نانو حباب ها، آزمون های لازم بر روی پساب های صنعتی و همچنین تولید "آب سفید" است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha