• شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400050200813
  • خبرنگار : 50167

کدام مشاغل در شهرهای قرمز استان زنجان اجازه فعالیت ندارند؟

کدام مشاغل در شهرهای قرمز استان زنجان اجازه فعالیت ندارند؟

ایسنا/زنجان مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: فعالیت ۷ گروه از مشاغل در شرایط قرمز کرونایی در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر و خرم‌دره ممنوع است.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با محدودیت اصناف مشاغل در شرایط قرمز کرونایی، اظهار کرد: در هفتاد و هفتمین ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، بر تشدید اعمال محدودیت در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی تاکید شده، فعالیت مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ با تاکید بر ممنوعیت فعالیت ۷ گروه از مشاغل به مدت دو هفته ممنوع شده است.

وی از ممنوعیت فعالیت مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در شهرهای قرمز استان خبر داد و افزود: در این شرایط فعالیت رستوران‌ها، کبابی‌ها، قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها در فضای بسته به صورت بیرون‌بر خواهد بود ولی پذیرایی در فضای باز مانعی ندارد.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت تالارهای پذیرایی در شهرهای دارای وضعیت قرمز ممنوع است، تصریح کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در شرایط قرمز، فعالیت سالن‌های سینما و تئاتر نیز ممنوع است.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان، در رابطه با فعالیت پاساژها و بازارهای سرپوشیده، ادامه داد: طبق نامه ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت پاساژها و بازارهای سرپوشیده مشروط به نظر استانداران در شرایط قرمز ممنوع است.

نصیری در رابطه با مهلت ۷۲ ساعته استاندار زنجان به اصناف، اظهار کرد: طبق اعلام استاندار زنجان، پاساژها و بازارهای سرپوشیده ۷۲ ساعت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهلت دارند و پس از آن طبق نظر کارشناسان بهداشت محیط و بازرسان در صورت رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند و بالعکس.

وی از ممنوع بودن فعالیت استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های سرپوشیده از جمله باشگاه‌های بدنسازی در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و افزود: گفتنی است فعالیت‌های ورزشی در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

این مسئول با اشاره به ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی در وضعیت قرمز کرونا، تصریح کرد: فعالیت مراکز آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در شرایط مذکور ممنوع بوده و همچنان دستورالعمل‌های ابلاغ شده سال گذشته در شرایط قرمز پا برجاست و افراد ملزم به رعایت آن هستند.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با فعالیت ادارات و برگزاری جلسات در شهرهای قرمز کرونایی، گفت: فعالیت ادارات در این شرایط با حضور یک‌سوم کارمندان امکان‌پذیر بوده و سایر افراد دورکار خواهند بود. همچنین برگزاری جلسات در فضای بسته با حداکثر ۱۵ نفر ممکن است.

نصیری در رابطه با محدودیت‌های تردد در شرایط قرمز کرونایی، خاطرنشان کرد: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد در همه شهرستان‌های استان زنجان برقرار است و ورود و خروج خودروهای پلاک بومی و غیربومی از شهرهای قرمز کرونایی ممنوع بوده و متخلفان مبلغ یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha