• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400050301640
  • خبرنگار : 50165

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شد

پیش‌بینی زمان دو ساله برای اتمام پروژه سه‌راهی سلطانیه، قیدار و کبودراهنگ

پیش‌بینی زمان دو ساله برای اتمام پروژه سه‌راهی سلطانیه، قیدار و کبودراهنگ

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود پروژه سه‌راهی سلطانیه، قیدار و کبودراهنگ تا ۲ سال آینده به اتمام برسد.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان امروز (۳ مردادماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: هدف برنامه آمایش سرزمین، سازماندهی فضای جغرافیایی برای حفظ و بهره‌برداری خردمندانه از پهنه سرزمین است که بر پایه مزیت‌های محیط طبیعی و انسان‌ساخت با رویکردی سیستمی و همه‌سونگر در چارچوب توسعه پایدار انجام می‌گیرد.

احمد خداوردی ادامه داد: مطالعه آمایش سرزمینی جنبه‌های مختلف زندگی و فعالیت‌های انسانی را مطالعه کرده و عدم تعادل‌های موجود بین عناصر تشکیل‌دهنده فضای جغرافیایی را شناسایی کرده و امکان تحقق توسعه فضایی همه‌جانبه و پایدار را فراهم می‌کند.

وی افزود: این برنامه دربرگیرنده مجموعه اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی که توسط بخش دولتی، خصوصی و تعاونی در ابعاد مختلف طبیعی، انسانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی مطابق با جهت‌گیری‌ها کلان ملی انجام می‌گیرد، باشد.طرح آمایش سرزمینی در دو بخش شناخت وضع موجود و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری انجام شده و مطالعات سرزمین آمایشی استان به اتمام رسیده ومصوب شده است.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به استفاده مدیران از اطلاعات آمایش سرزمینی، تصریح کرد: با استفاده از اطلاعات مطالعه آمایش مدیران دستگاه‌ها می‌توانند بهترین تصمیم‌ها را بگیرند و سیاست‌های مناسبی را برای آینده داشته باشند.

خداوردی با اشاره به مصوبات اعتبارات هزینه‌ای فصل پنج دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان اعتبارات هزینه‌ای استانی فصل پنجم به دستگاه‌های اجرایی تخصیص یافته و در این جلسه ۸۹۰ میلیون تومان اعتبار برای دستگاه‌هایی از قبیل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، ادارات کل ورزش و جوانان و بهزیستی استان تقسیم شد.

در ادامه این جلسه نیز مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در رابطه با سه‌راهی سلطانیه، قیدار و کبودر آهنگ  یک محور بزرگراهی در شبکه راه‌های شریانی کشور در غرب است که شمالغرب را به بوشهر متصل می‌کند. این مسیر ۱۶۰ کیلومتر است که ۱۰۵ کیلومتر آن در استان زنجان واقع شده است.

مسعود بیات‌منش با بیان اینکه همه قطعه‌های واگذار شده بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: ۴ قطعه از این مسیر پیمان‌سپاری شده و قطعه پنجم پس از تامین اعتبار پیمان‌سپاری خواهد شد. یکی از مشکلاتی که همواره گریبان‌گیر این طرح است، مشکل تامین اعتبار بوده که برای قطعه پنجم برای اولین بار در کشور برای یک مسیر جاده‌ای از ظرفیت ماده ۵۶ به صورت فاینانس داخلی استفاده شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۲ سال آینده این پروژه به طور کامل به پایان برسد . استان زنجان مسیرهای کاملی در بخش شرقی و غربی دارد و با تکمیل این مسیر و مسیر زنجان-بیجار، محورهای شمالو  جنوب تقویت شده و ترافیک منطقه تقویت می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه ۸ طرح سرمایه‌گذاری خرد صنعتی، کشاورزی و گلخانه‌ای و گردشگری مطرح شد که هفت مورد آن تصویب و طرح مجتمع گردشگری عمومی دواسب برای بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha