• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400050502993
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

جذب حداکثری دانش آموزان در سیستان وبلوچستان اولویت آموزش و پرورش است

جذب حداکثری دانش آموزان در سیستان وبلوچستان اولویت آموزش و پرورش است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین ماموریت و اولویت مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان، حضور حداکثری دانش آموزان استان در کلاس درس است.

به گزارش ایسنا حمیدرضا رخشانی در دومین روز از گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: هر ماموریت و وظیفه‌ای که برای آموزش و پرورش مد نظر است فقط در صورتی که دانش آموزان سر کلاس درس حاضر باشند محقق و ثمربخش خواهد بود؛ بنابراین باید جذب حداکثری دانش آموزان را اولویت اصلی خود قرار دهیم.

وی خطاب به مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان گفت: نخستین قدم برای حل مشکل بازماندگان از تحصیل جمع کردن تمام پرونده‌های راکد از سطح مدارس است که باید از ظرفیت کارشناسان معین ارزیابی عملکرد در شهرستان ها و مناطق در این زمینه استفاده کرد.

وی ارتقای کیفیت آموزشی را اولویت بعدی آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: همانگونه که در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی اقدامات خوبی انجام و همکاری و همراهی وزارت آموزش و پرورش و خیران از سرتاسر کشور در این زمینه جذب شد، برای ارتقای کیفیت آموزشی نیز باید اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آینده نگری، برنامه محوری، داشتن برنامه عملیاتی، قدرت تحلیل داده ها را از مهمترین ویژگی‌های مدیران آموزش و پرورش دانست و گفت: در تربیت دانش آموزان باید بر تقویت مهارتهای اجتماعی و فردی، توانایی برقراری ارتباط با خود، خدا، جامعه و طبیعت تأکید شود.

رخشانی بر ارتقای سطح آموزشی، بهداشتی و رفاهی و امکانات مدرسه تأکید کرد و گفت: مدیران مدرسه را از میان کسانی انتخاب کنید که واقعا برای دانش آموزان زحمت خواهند کشید. 

وی مدیران مدارس را رکن اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اگر مدیران مدارس از میان افراد قوی، توانمند و دلسوز انتخاب شوند قطعا می‌توان انتظار تحول را داشت.

رخشانی خطاب به مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان گفت: برای برگزاری دوره ارتقای مدیریت آموزشگاهی برای آموزش مدیریت در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و تکمیلی در شهرستان ها و مناطق برنامه ریزی کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر تهیه کارنامه رقابتی مدیران مدارس و دبیران در شهرستان‌ها و مناطق تأکید کرد و گفت: این کارنامه را باید در همه مدارس به نمایش گذاشت.

رخشانی بر تدوین سند چشم انداز آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق تأکید کرد و گفت: هر شهرستان و منطقه باید برنامه عملیاتی کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش را تهیه و تدوین کند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: سازماندهی نیروی انسانی باید جدی گرفته شود چرا که ساماندهی به معنای قرار گرفتن هر کس در جایگاه خودش است. 

رخشانی بر تعیین اولویت‌های هر شهرستان و منطقه در حوزه آموزش و پرورش استان تأکید کرد و گفت: بر مبنای اولویت بندی مشکلات باید برنامه ریزی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha