• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400050503021
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

۴۵۰۰ بی‌سواد سیستان وبلوچستان در سال جاری تحت پوشش قرار می گیرند

۴۵۰۰ بی‌سواد سیستان وبلوچستان در سال جاری تحت پوشش قرار می گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی شده با انجام طرح «هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی» در سال جاری ۴۵۰۰ بی‌سواد در سطح استان معادل ۳۲ درصد جامعه هدف تحت پوشش قرار گیرند.

به گزارش ایسنا حبیب تراقویی در دومین روز از گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری سواد آموزی را یک جریان مهم فرهنگی می‌دانند و این نشان‌دهنده اهمیت سواد در جامعه است.

وی افزود: شاخص سوادآموزی در کشور ۹۶/۶۰ درصد و در استان ۸۴/۷۵ درصد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: شاخص رشد جمعیت باسواد کشور ۳/۲ و شاخص رشد استان ۴/۱۵ درصد است که از این نظر استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد؛ اما در کل شاخص باسوادی، فاصله زیادی با کشور داریم.

وی گفت: اختلاف شاخص باسوادی در داخل استان نیز دو برابر میانگین کشوری است به طوری که نرخ باسوادی در زابل ۹۷ درصد و در سرباز ۶۷ درصد است.

تراقویی تصریح کرد: شهرستان های هیرمند، دشتیاری، چابهار، سرباز، راسک، دلگان، کنارک، مهرستان، بیشترین جمعیت بی سواد استان را در خود جای داده اند.

وی گفت: پوشش جامعه هدف بی سوادی در برخی شهرستان های استان مانند زابل، عشایر، نیمروز، هیرمند و هامون بالای ۹۵ درصد و در برخی شهرستان ها مانند بم پشت، راسک، تفتان، جالق و بمپور پایین تر ۱۵ درصد است.

تراقویی به ارایه گزارش از اجرای طرح هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی در استان پرداخت و گفت: در سال گذشته ۲۵۹ همکار به عنوان مجری این طرح فعالیت داشتند و ۲۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دادند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این طرح در ۲۰ منطقه و شهرستان استان اجرا می شود، خاطر نشان کرد: بیشترین میزان جذب سوادآموزان در این طرح با ۵۴۰ نفر  به شهرستان سرباز اختصاص دارد.

تراقویی خاطر نشان کرد: پیش بینی شده در سال جاری با ۷۰۷ همکار ۴۵۰۰ نفر معادل ۳۲ درصد جمعیت بی‌سوادان استان، تحت پوشش قرار گیرند.

وی گفتمان سازی سوادآموزی در جامعه، پالایش اسمی جامعه هدف و تدوین اطلس جامع بی‌سوادی را از جمله اقدامات موثر در زمینه پوشش حداکثری سوادآموزی در استان عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha