• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400050503620
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

رکورد تزریق واکسن در استان اردبیل شکسته شد

رکورد تزریق واکسن در استان اردبیل شکسته شد

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: رکورد تزریق واکسن در استان اردبیل از ابتدای واکسیناسیون شکسته شد.

شهرام حبیب‌زاده ۵ مرداد در بازدید از عملیات واکسیناسیون مرکز تجمیعی شهید حاج قاسم سلیمانی در مشگین‌شهر اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بیش از هفت هزار و ۸۶۰ دز واکسن در استان اردبیل در بین گروه‌های سنی اعلام شده تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا آخر هفته این تعداد تزریق واکسن را به ۱۰ هزار دز افزایش دهیم تا گروه جمعیتی بیشتری در استان واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به وضعیت خطرناک خیز پنجم کرونا و بستری شدن بیش از ۴۱۷ نفر در سطح استان بر اثر ابتلا به دلتا کرونا اشاره کرد و گفت: ما تخت بیمارستانی در پذیرش بیماران کم داریم و از روز گذشته با همکاری بیمارستان سبلان و امام رضا (ع) سعی کردیم تا بخش‌های جدیدی را برای بستری بیماران کرونایی ایجاد کنیم.

حبیب‌زاده افزود: پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان سبلان روزانه به تعداد ۵۰ نفر و در بیمارستان امام رضا به تعداد ۱۰۰ نفر انجام می‌شود و در کنار آن از سالن دانشگاه آزاد برای پذیرش بیماران به شکل سرپایی و تزریق داروی مورد نیاز استفاده می‌کنیم تا دوران قرنطینه را در منزل سپری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با افزایش مراکز تجمیعی تزریق واکسن در اردبیل و سایر شهرها سعی بر این است تا واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف سرعت بگیرد به طوری که از امروز واکسیناسیون گروه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال نیز در سطح استان آغاز شد.

حبیب‌زاده اضافه کرد: به طور متوسط ۷۵ درصد واکسن ورودی به استان تاکنون تزریق شده و در گروه سنی بالای ۷۰ سال مرحله لکه‌گیری را داریم و سعی و تلاشمان بر این است تا در گروه ۵۰ تا ۷۰ سال به سرعت عملیات واکسیناسیون انجام شود.

وی بیان کرد: به اندازه کافی واکسن در شهرهای استان در اختیار مراکز تجمیعی و بهداشتی قرار گرفته تا در مناطق شهری و روستایی واکسیناسیون با سرعت بیشتری به انجام برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: برای شهرستان مشگین‌شهر امروز ۸۵۰ دز واکسن در بین گروه‌های سنی ۵۰ تا ۵۵ سال در مناطق شهری و روستایی تزریق شده و این فرآیند با سرعت بیشتری ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha