• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400051006764

نائب رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه یزد:

گستره بین‌المللی ایسنا برگ برنده این رسانه است

گستره بین‌المللی ایسنا برگ برنده این رسانه است

ایسنا/یزد نائب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان این که گسترش ایسنا در ابعاد بین‌المللی برگ برنده این رسانه است، گفت: ندانستن زبان دوم از فقرهای کشورماست و رسانه‌ها باید در رفع این ضعف نقش داشته باشند.

آیت الله «سیدمحمد کاظم مدرسی» در بازدید از دفتر ایسنا در یزد با بیان این که امروزه رسانه‌ها قدرت جوامع هستند، گفت: امروزه قدرت در زور، شمشیر و تفنگ و تانک یا پول نیست بلکه از رسانه‌ها و سخنوری‌هاست و این رسانه است که می‌تواند قدرت آفرینی کند.

وی با بیان این که مظلومیت امروز ما در دنیا به خاطر نداشتن پایگاه‌های قوی رسانه‌ای است، تصریح کرد: برگ برنده خبرگزاری ایسنا در کشور، برخورداری از بعد بین‌المللی است البته اگر بتواند حرف خود را به‌روز و آنلاین به زبان‌های مختلفی در اختیار مردم قرار دهد.

نائب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان با بیان این که ندانستن زبان دوم از فقرهای کشورماست و باید رسانه‌ها در جبران آن نقش داشته باشند، گفت: ماه مرداد، یادآور شهادت شهد صارمی و روز خبرنگار است هر چند که امروز خبرنگاران در کشورمان جزو اقشار مظلوم در جامعه هستند.

وی ویژگی خبرنگاران را داشتن سه «سین» شامل «سوز»، «سواد» و «سلیقه» ذکر کرد و گفت: خبرنگاران افراد تحصیلکرده جامعه هستند که باید به آنها  پر و بال داده شود و از آنها حمایت شود.

مدرسی با اشاره به این که در مردادماه گرامیداشت خبرنگاران بدون در نظر گرفتن جناح و با توجه به نفس خبرنگاری ارزشمند است، گفت: به خصوص برای ایسنا که از شاخه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی است و به علم، دانشجو و دانشگاه همچنین نظام جامعه ارتباط دارد.

وی با بیان این که زکات علم نشر آن است و این مسئله در اسلام سفارش شده است، گفت: یکی از این موارد را می‌توان سخن رهبری در خصوص نشر فرمول واکسن به دیگر کشورها به طور رایگان است لذا اسلام نسبت به علم و دانش، محدودیتی شامل فرهنگ و مذهب ندارد و خود را موظف به گسترش علم می‌بیند.

وی به سخن رهبر در مورد آموزش اتباع بیگانه در کشور نیز اشاره کرد و گفت: اسلام توصیه دارد که انحصارطلبی در علم و تکنیک ممنوع است و جهاد دانشگاهی با داشتن خبرگزاری ایسنا از این بعد هم معنا پیدا می‌کند.

مدرسی با اشاره به این که خبرنگاری شغل محسوب نمی‎شود، گفت: خبرنگاری یک حرفه است که نشان از ذوق و سلیقه خاصی دارد و دستارد پول چندانی ندارد به طوری که معمولا خبرنگاران و عکاسان در تنگنا قرار دارند.

وی با بیان این که اصولا کمترین اشلهای حقوقی برای خبرنگاران است، گفت: با این احتساب می‌دانیم شغل نیست بلکه مسئولیت، هنر، وظیفه و ذوق است.

این مسئول با بیان این که مردم محوری و تبیین مطالبات مردم برای مسئولان باید اصل باشد، گفت: خبرنگار باید بدون ایجاد تنش در جامعه همراه با ایجاد آرامش، در انتقال مطالبات مردم و ارتباط دوسویه مردم و مسئولان بکوشد.

وی افزود: امروزه مدیریت جامعه در اختیار رسانه‌هاست و افراد و اشخاص و مسئولان دنبال این مدیریت رسانه‌ای هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان این که رسانه‌ها در جنگ، انتخابات و حوادث و بوران‌های مختلف مدیریت متعلق به رسانه‌هاست، گفت: رسانه‌ها باید جایگاه خود را بشناسند و مطالبات را اصل بدانند. و صداقت در قول و رفتار و منش صحیح اسلامی را حتما باید لحاظ کنند.

وی با اشاره به این که سرمایه مهم خبرنگاران و خبرگزاری‌ها افکار و اعتماد مردمی است، گفت: باید در عین حفظ سرماهی های اجتماعی|، حریم و حرمت افراد نیز حفظ شود هر چند مرتکب خبط و خطایی شوند.

آیت الله مدرسی در پایان نیز با بیان این که نظام اسلامی دستاوردهای ارزشمندی داشته گفت: بعضا افرادی دوست دارند که این سرمایه‌ها را مخدوش کنند یا عاملانه آن‌ها در غفلت بمانند در حالی که علمکردهای قابل توجهی در صورت تحریم‌ها در کشور مانند تولید واکسن داخلی را داشتیم که خبرنگاران می‌توانند به عنوان دوستان ملت بزرگ غیور اسلامی این دستاوردها را تبیین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha