• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400062216047
  • خبرنگار : 50093

پیشکسوت والیبال ایران:

در صورت قهرمانی، عطایی تا المپیک در تیم ملی والیبال بماند

در صورت قهرمانی، عطایی تا المپیک در تیم ملی والیبال بماند

ایسنا/خراسان رضوی پیشکسوت والیبال ایران گفت: بهروز عطایی گزینه خوبی برای والیبال ایران بود و جام ملت‌های آسیا بهترین محک برای او محسوب می‌شود.

حسن ثانیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص رقابت‌های قهرمانی والیبال آسیا و حضور تیم ملی والیبال با شکل و شمایل جدید اظهار کرد: پوست‌اندازی در تیم ملی والیبال لازم و ضروری بود، ضمن اینکه اکثر کشورهای صاحب سبک پس از مسابقات المپیک به جوانان خود میدان می‌دهند. به نظرم شرایط مهیاست تا مهره‌های جوان تیم ملی بدون حضور باتجربه‌ها محک بخورند. از طرفی سطح بازی‌های آسیا خیلی بالا نیست و به نظر می‌رسد بازیکنان بتوانند با همت و تلاش خود و کادرفنی قهرمان مسابقات شوند.

وی با اشاره به نتایج ناامیدکننده اخیر ایران مقابل ژاپن افزود: در چند سال اخیر مقابل ژاپن شکست خورده‌ایم و امیدوارم در این تورنمنت طلسم بشکند و شاهد پیروزی تیم ملی والیبال ایران باشیم. تنها دلیل موفقیت ژاپن، آنالیز خوب آنهاست. حریف شناخت کاملی از ایران دارد و با انگیزه بالایی مقابل ما بازی می‌کند. امیدوارم در این مسابقات با نیروهای جوان انگیزه پیروزی مقابل ژاپن را داشته باشیم و قهرمان مسابقات شویم.

پیشکسوت والیبال ایران ادامه داد: عدم ثبات در کادرفنی تیم ملی آفت بزرگی است که در سال‌های اخیر گریبان والیبال ایران را گرفته‌است. آلکنو مقابل ژاپن شکست خورد و به محض اینکه ژاپن را شناخت، تعویض شد. ژاپن حدود ۴ سال است که کادر فنی‌اش تغییر نکرده است. بازیکنان و کادر فنی این تیم تجربه پیدا کرده‌اند که باید مقابل ایران چگونه بازی کنند، اما متاسفانه کادر فنی ایران مدام تغییر می‌کند و ثبات ندارد.

ثانیان یادآور شد: بهروز عطایی و  دستیارانش شناخت خوبی از ژاپن دارند و امیدوارم بتوانند از پس حریف برآیند. هرچند نباید فراموش کنیم که ژاپن میزبان رقابت‌هاست و کار سختی در پیش داریم.

وی در خصوص خروج آلکنو و حضور ۱ مربی ایرانی در تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه مربیان ایرانی از دانش و مهارت کافی برخوردارند. بهترین گزینه بهروز عطایی بود و باید صبر کنیم تا در آرامش نتایج لازم را کسب کند. گویا سیاست فدراسیون استفاده از مربیان داخلی است. اگر فدراسیون خواهان مربی خارجی است باید قرارداد طولانی‌مدت ببندد تا مربی فرصت تفهیم نظرات و تاکتیک‌هایش را به بازیکنان داشته‌باشد. قرارداد چند ماهه برای تیم ملی سودی ندارد و به محض اینکه مربی می‌خواهد با بازیکنان هماهنگ شود از تیم ملی جدا می‌شود.

پیشکسوت والیبال ایران تصریح کرد: مربیان داخلی به توان لازم رسیده‌اند و فقط نیاز به اعتماد و میدان دارند. اگر به اندازه حمایتی که از خارجی‌ها می‌کنیم، از مربی ایرانی حمایت کنیم، قطعا موفق خواهد شد. علم والیبال مربیان ایرانی به‌روز شده است. کمک ایتالیایی آلکنو در تمرینات هیچ چیز جدیدی برای بازیکنان نداشت.

ثانیان اضافه کرد: فدراسیون باید یک اتاق فنی با حضور کارشناسان داشته باشد و با استفاده از خرد جمعی شرایط را سامان دهد.باید به مربی ایرانی فرصت دهند، در حال حاضر بهروز عطایی گزینه خوبی است و جام ملت‌های آسیا بهترین محک برای او محسوب می‌شود. اگر در بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی کسب کرد، او را تا المپیک حفظ کنیم. از تیم باشگاهی خود استعفا دهد و تمرکزش را روی تیم ملی بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha