• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400062719643
  • خبرنگار : 50339

مدیر بهداشت خاش:

بهترین راه پیشگیری از کرونا، انجام واکسیناسیون شهروندان است

بهترین راه پیشگیری از کرونا، انجام واکسیناسیون شهروندان است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش سیستان و بلوچستان گفت: هنوز به وضعیت عادی کرونایی نرسیده ایم و برای حفظ و بهبود وضعیت، با توجه به جهش های ویروس و عدم رعایت کافی پروتکل بهداشتی، بهترین راه پیشگیری از شکل گیری موج جدید بیماری، انجام واکسیناسیون شهروندان است.

دکتر رضا کرد در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر این شهرستان در وضعیت نارنجی براساس رنگ‌بندی کرونایی قراردارد و بررسی ها نشان داده که انجام واکسیناسیون یکی از مهمترین علل کاهش موارد ابتلا، بستری و فوت در  شهرستان است. 

وی بیان کرد: با توجه به‌ فراهم شدن شرایط واکسیناسیون برای گروههای سنی مختلف و در نظر گرفتن شرایط ویژه برای مردم استان، انتظار داریم استقبال شهروندان از واکسیناسیون هم بیشتر شود.

دکتر کرد ادامه داد: انتظار همراهی ویژه برخی افراد، اصناف و مشاغل به ویژه روحانیت معزز، مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی، کسبه و بازاریان در انجام واکسیناسیون و اطلاع رسانی عمومی در خصوص اهمیت واکسن در مدیریت بیماری، کاهش موارد ابتلا و بستری و مرگ را داریم. 

وی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی موج جدید بیماری کرونا در هفته های آینده، در صورتی که به پوشش مطلوب واکسیناسیون یعنی بالای ۷۰ درصد جمعیت هدف نرسیم بار دیگر باید شاهد ابتلا، بستری و مرگ عزیزانمان باشیم چرا که ویروس کرونا به سرعت در حال تغییر است و ما در فواصل زمانی مشخص درگیر موج جدید و سخت تری خواهیم شد.

دکتر کرد افزود: امکان تلقیح واکسن افراد ۲۸سال و بالاتر در کلیه مراکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت شهرستان های خاش و تفتان و همچنین کلیه روستائیان ۱۸ سال و بالاتر در خانه های بهداشت فراهم است و طبق عرایض وزیر بهداشت در هفته های آینده، واکسیناسیون دانش آموزان نیز آغاز می شود تا بعد از انجام واکسیناسیون، شاهد بازگشایی نیز مدارس باشیم.

مدیر بهداشت خاش بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۷ هزار دوز واکسن کرونا در دو مرحله اول و دوم به افراد واجد شرایط زیرمجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش تزریق شده است.

وی گفت: با توجه به اعلام واکسیناسیون کلیه دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه (براساس معرفی حوزه های علمیه) تمامی مادران باردار با سن ۱۸ سال به بالا از هفته ۱۲ بارداری به استثنای مادران در هفته های ۳۹، ۴۰، ۴۱، ۴۲ بارداری و تا ۱۰ روز پس از زایمان، نسبت به اطلاع رسانی این گروه حساس از طریق مراقبین سلامت، ماماها و داوطلبین سلامت اقدام شود چرا که واکسیناسیون مادران باردار علیه بیماری کرونا باعث کاهش میزان مرگ و میر و بستری در آنها خواهد شد. 

دکتر کرد ادامه داد: نقش واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا، بستری و فوت در ماه‌های اخیر کاملا مشهود بوده است به طوری که علی رغم افزایش ۳ برابری موارد بیماری کرونا در پیک اخیر بیماری نسبت به پیک قبلی، خوشبختانه تعداد موارد فوتی ما حتی از موارد فوتی در پیک قبلی نیز کمتر بود؛ لذا مردم به اطلاعات نامعتبر در فضای مجازی توجه نکرده و اخبار صحیح در خصوص واکسیناسیون را فقط از رسانه ملی و سایت‌های معتبر از جمله وزارت بهداشت دنبال کنند.
وی افزود: در حال حاضر ما نیاز به همکاری بیش از پیش اصحاب رسانه، صاحبان قلم، معتمدین و متنفذین و مدیران دستگاه‌های دولتی و خصوصی در راستای اطلاع رسانی و ترغیب کلیه شهروندان برای واکسیناسیون علیه کرونا هستیم تا شرایط بهتری برای کسب و کار و بازگشت به زندگی عادی فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha