• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400062820807
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مهم ترین چالش‌های آموزشی در خراسان جنوبی؛

تراکم کلاس‌ها و تفاوت حقوق بخش آموزش و اداری آموزش و پرورش بیرجند

تراکم کلاس‌ها و تفاوت حقوق بخش آموزش و اداری آموزش و پرورش بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: تراکم کلاس‌ها و تفاوت حقوق بین بخش آموزش و اداری، از چالش‌های مهم آموزش و پرورش است.

محمدحسین یکه خانی، امروز یکشنبه 28 شهریور در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مدیران شهرستان‌ها و مناطق استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در بحث کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی و جنسیت آقا بسیار با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم؛ با توجه به پذیرفته شدن بیشتر بانوان طی سال‌های گذشته در دانشگاه فرهنگیان حال استان به ویژه بیرجند با کمبود نیروی انسانی آقا مواجه است.

به گزارش ایسنا، وی به چالش‌های حوزه آموزش و پرورش در استان اشاره و اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در خراسان‌ جنوبی مهم‌ترین چالش در حوزه آموزش و پرورش است.

مدیرآموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه برای شهرستان‌های استان سرباز معلم نیز در نظر گرفته شود، بیان کرد: کمبود سرانه آموزشی در استان از دیگر چالش‌های حوزه آموزش و پرورش است؛ در حالی که سرانه هر دانش‌آموز در خراسان جنوبی 4.2 مترمربع است.

یکه خانی با بیان اینکه اغلب مدارس مرکز استان دو شیفت است، گفت: تراکم کلاس‌ها در استان و بیرجند بالای 35 نفر است و از طرفی فرسوده بودن وسایل نقلیه در تمام مراکز آموزش و پرورش شهرستان‌ها از دیگر مشکلاتی است که نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی اظهار کرد: امسال هشت مدرسه به مدارس دو شیفت استان افزوده شده و نبود و کمبود نیروی سرایدار و خدمتگزار از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی است چراکه اغلب نیروهای سرایدار بازنشسته شدند و نیروی جدید به جای آنها جایگزین نشده است.

مدیرآموزش و پرورش بیرجند خواستار افزایش سهمیه استخدام برای آموزش و پرورش استان، دانشگاه فرهنگیان و نیروی خرید خدمات شد و تصریح کرد: چالش دیگری که آموزش و پرورش استان با آن مواجه است بی انگیزگی کارکنان بخش اداری است.

یکه خانی با بیان اینکه بیش از 50 درصد نیروهای اداری به فکر جابجایی و انتقال هستند، خاطرنشان کرد: تفاوت حقوق بین بخش آموزش و اداری، از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش است.

مدیرآموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه مشکل دسترسی به سامانه سدا از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان است، یادآور شد: اعتبار ویژه برای خرید امکانات و تجهیزات فضای مجازی از جمله تبلت لازم است در شهرستان تعلق گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha