• جمعه / ۲ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400070200863
  • خبرنگار : 50088

در سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به شهرستان تایباد مطرح شد؛

قوانین دست و پاگیر اداری،مانعی برای توسعه اقتصادی

قوانین دست و پاگیر اداری،مانعی برای توسعه اقتصادی

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی طی بازدید از مناطق مختلف و مجموعه‌های اقتصادی شهرستان تایباد، با مردم و مدیران اقتصادی گفت وگو کرد و مشکلات را جهت بررسی در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل شرکت آرد نگین تایباد در افتتاح سیلوی ۳۰ هزار تنی ذخیره سازی گندم شهر کاریز با حضور استاندار خراسان رضوی  گفت: برای بهره‌برداری از این کارخانه، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است تا کشاورزان به راحتی و سرعت عمل بالاتر گندم خود را به فروش برسانند.

یحیی عسلی با اشاره به اینکه احداث کارخانه در مناطق مرزی سبب ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی می‌شود، افزود: تاکنون چهار واحد کارخانه با ظرفیت ۴۵۰ کارگر در نقاط محروم به منظور رفع محرومیت زدایی احداث شده و فعالیت دارند.

وی بیان کرد: برای گرفتن یک مجوز صادرات جهت انجام کارهای تولیدی و توسعه اقتصادی کشور باید بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری را طی کنیم و پس از چندین ماه معطلی نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

عسلی مطرح کرد: سرمایه‌گذاران سالهاست از سوی بخش دولتی نه تنها برای اعتبارات، بلکه برای رفع موانع اداری هم حمایت نمی‌شوند.

رسیدگی به امور دینی از مهمترین الویت‌های مسئولین نظام است

در ادامه این بازدیدها مولوی عبدالکریم علیبایی، امام جمعه اهل سنت مشهد ریزه گفت: هرچه امور دینی تقویت شود مشکلات مردمی هم کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به مشکلات بخش میان ولایت اظهار کرد: مرکز درمانی که در مشهدریزه فعالیت دارد در حد روستایی بوده و جوابگوی نیاز مردم این بخش نیست.

علیبایی ادامه داد: اشتغال، تولید و خودکفایی اولویت این بخش است و باید با یک برنامه ریزی درست مشکلات اصلی مردم رفع شود.

وی تاکید کرد: جمعیت تسنن و تشیع بخش میان ولایت با اتحاد و انسجام کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و برای رفع مشکلات منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

در ادامه مولوی شیخ جامی، امام جمعه ریزه گفت: کمبود آب مشکل اصلی مردم این شهر است، چند سال پیش با مشکلات فراوان آب آشامیدنی به این شهر رسید و اکنون همچنان کمبود آب مشکل اصلی بشمار می‌رود.

شیخ جامی توضیح داد: در سال ۱۳۶۰ سد خاکی در این منطقه ساخته شد، این بند خاکی بارها از بسیاری از حوادث طبیعی جلوگیری کرده به همین منظور تقاضا داریم نسبت به شناسنامه‌دار شدن این سد پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدریزه نیز با اشاره به مشکلات مردم این منطقه گفت: در حوزه ورزش این بخش بسیار ضعیف بوده، زمین توسط خیرین اهدا شده ولی تاکنون هیچ زیرساخت ورزشی انجام نشده است.

حسین جامی بیان کرد: مشکل اینترنت و عدم دسترسی دانش‌آموزان به نرم‌افزار شاد از دیگر مشکلات این بخش است. همچنین روستای خیرآباد نیاز به یک جایگاه سوخت سه جانبه دارد که برای دریافت مجوز همیشه با مشکل مواجه بوده است.

گفتنی است، پس از بررسی مشکلات در بخش مرکزی و میان ولایت این شهرستان در جلسه‌ای که عصر امروز با حضور مدیران استانی در فرمانداری شهرستان برگزار شد، مصوباتی درخصوص برطرف شدن موانع تصویب شد.

عطرافشانی گلزار شهدای گمنام شهر کاریز، بازدید از کارخانه آرد نگین، بررسی وضعیت روستاهای دوغارون، محمدآباد قدس، شمس آباد، بازدید از نقطه صفر مرز دوغارون و بررسی مشکلات بخش مرکزی و میان ولایت از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به شهرستان مرزی تایباد بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha