• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400072013928
  • خبرنگار : 50223

یک مسئول عنوان کرد

تزریق بیش از ۶۵۵ هزار دُز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

تزریق بیش از ۶۵۵ هزار دُز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از تزریق ۶۵۵ هزار۷۷۰ دُز واکسن کرونا تا تاریخ نوزدهم مهر ماه ۱۴۰۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

"محسن رضائیان"  در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از تحویل ۷۷۱هزار و ۴۲۸ دُز واکسن به استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شروع واکسیناسیون تاکنون خبر داد و گفت: ۸۵ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.

وی اظهارکرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ هزار و ۴۹۰ نفر در نوبت اول و دوم در سطح این استان واکسن کرونا دریافت کردند.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: تعداد کل افراد واکسینه شده نوبت اول ۴۲۴ هزار و ۵۸۶نفر و افراد واکسینه شده نوبت دوم ۲۳۱ هزار و ۱۸۴ نفر هستند که در مجموع ۶۵۵ هزار و ۷۷۰ دُز واکسن تزریق شده که ۸۵ درصد واکسن تحویلی تزریق شده است.

رضائیان تصریح کرد: موجودی واکسن بدون پرت را ۱۱۴ هزار و ۴۴ دُز دانست و خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه افراد آماده واکسیناسیون همه افراد هستیم.

وی ادامه داد: تا پایان روز ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ پوشش نوبت اول ۷۰.۶ درصد بوده و نوبت دوم ۳۷.۶ درصد بوده این در حالی است که میانگین پوشش نوبت کشور ۶۷.۱ درصد و نوبت دوم ۲۹.۲ در صد بوده است.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: بیشترین پوشش نوبت اول واکسن کرونا با ۸۴.۸۵ درصد و نوبت دوم با ۵۱.۴۹ مربوط به شهرستان دنا و مارگون و باشت در رتبه های دوم و سوم قرار دارند همچنین کمترین پوشش به ترتیب مربوط به شهرستانهای لنده، چرام و بویراحمد است.

رضائیان تاکید کرد: از ابتدای واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان با جمعیت ۷۲ هزار و ۳۸۵ نفر تاکنون ۴۹ هزار و ۴۲۹ نفر واکسینه شدند که پوشش واکسیناسیون دانش آموزان ۶۸ درصد است.

واکسینه شدن ۶۸ درصد دانش‌آموزان

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه قرار است مدارس حضوری شوند دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال سریعتر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند تا اینکه تا ۱۵ آبان ماه نوبت دوم دانش آموزان جامعه هدف تمام شود و برای بازگشایی مدارس مشکلی پیش نیاید.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد جامعه عشایری، ۱۰۰ درصد زندانیان و کارکنان زندانها و بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha