• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400072518014
  • خبرنگار : 50160

استاندار زنجان در اولین نشست خبری:

استان زنجان به صورت یک تیم واحد مدیریت خواهد شد

استان زنجان به صورت یک تیم واحد مدیریت خواهد شد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مجموعه مدیریتی استان یک تیم واحد بوده و طبق قانون حرکت کرده و با همدیگر کار خواهیم کرد.

محسن افشارچی شامگاه امروز (۲۵ مهرماه) در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه عجله‌ای برای تغییر مدیران ندارم ولی این امکان وجود دارد که با توجه به شرایطی، تغییر احتمالی مدیری انجام شود، افزود: اما همه تلاش من استفاده از افراد شایسته و کارآمد بوده و برای من به ‌عنوان استاندار بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه نباید نگاه شعاری به این موضوع که زنجان باید قطب آی.‌تی شود، داشته باشیم، تصریح کرد: حال این سئوال مطرح است که آیا منظور از قطب آی.تی، استقرار صنایع بزرگ است و یا اینکه قصد داریم سهم آی.‌تی یا اقتصاد دیجیتال را در تولید ناخالص داخلی بالا ببریم.

این مسئول ادامه داد: برای اینکه در عمل نیز ثابت کنیم که به‌ دنبال تحقق قطب آی.‌تی شدن استان زنجان هستیم، باید اعداد و ارقامی در دسترس داشته و به سمت دسترسی به اعداد ارقام در این حوزه برویم؛ چرا که داشتن نگاه شعاری به قطب آی.‌تی حرف دقیقی نیست و باید دقیق‌تر در این زمینه صحبت کنیم، البته نسبت به استفاده از تکنولوژی برای تولید ثروت اهمیت زیادی قائل هستیم.

افشارچی با اشاره به اهمیت توجه به عدالت در تقسیم ثروت و توسعه در استان، اظهار کرد: این موضوع مورد تاکید است. در مناطق غربی و جنوب‌ غربی استان توسعه بر مبنای معدن بوده و با توجه به اینکه پهنه اکتشاف نشده وجود دارد، باید به این سمت پیش برویم که البته تاکید داریم باید این امر با لحاظ مسائل زیست‌محیطی انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه برای سازمان‌های یادگیرنده باید به دنبال بهره‌مندی از تکنولوژی باشیم، یادآور شد: باید داده‌ها و فرآیندها را استخراج کرده و از آن بهره برد و بدون شک این موضوع بخشی از عدالت است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بانوان جدا از جامعه نیستند و هر کسی که شایسته است باید در امور حضور داشته باشد، عنوان کرد: باید چنین دیدگاهی را نسبت به زنان داشت. همچنین در رابطه با حضور جوانان در عرصه توسعه نیز قطعاً نظر خاصی به این قشر خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با نگاه وی در خصوص تبدیل زنجان به مرکز لجستیک، گفت: اولین برنامه ما پیگیری اتمام دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین است و تلاش خواهیم کرد این امر هر چه سریع‌تر محقق شود. از طرفی، برقراری ارتباط بین جنوب و شمال استان نیز در دست اقدام بوده و جزو برنامه‌های اولویت‌دار خواهد بود که این موارد در سفر رییس‌جمهور به استان پیگیری شده و با این روند به سمت تبدیل شدن زنجان به مرکز لجستیک حرکت خواهیم کرد.

این مسئول در رابطه با ایجاد شائبه در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران جدید، افزود: هیچ ابایی از استفاده از افراد شایسته نداریم و حتی از دوستان خارج از فکر خودمان نیز در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

افشارچی با اشاره به اولویت کاری خود که شامل مواردی چون حوزه حمل و نقل، دیجیتال، گردشگری و آب است، تصریح کرد: اگر در حوزه آب مدیریت نکنیم، بدون شک سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد، به همین خاطر برنامه‌هایی در این حوزه داریم و امیدواریم مسئولان نسبت به این نگاه، حساس بوده و کمک‌حال ما باشند.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت توسعه شهرستان‌های ایجرود و ماه‌نشان، عنوان کرد: بهسازی راه‌ها به ‌ویژه جاده دندی در راس برنامه‌ها برای این بخش خواهد بود. ما باید گره‌گشا و همراه همه سرمایه‌گذاران باشیم ولی انتظار داریم بعد از تسهیل‌گری دولت، بخش خصوصی نیز در این زمینه کمک کنند. البته امیدواریم صنعت‌گران و معدن‌کاران نیز به این موضوع توجه داشته باشند.

وی به کارکردهای ایجابی در حوزه فرهنگ نیز اشاره و تاکید کرد: باید سعی کنیم در این حوزه موثر کار کنیم و این در حالی است که در حوزه فرهنگ،  نقش جامعی نداریم و دستگاه‌های مختلفی در این حوزه در حال فعالیت هستند، در حالی که بخش مردمی داریم که در این حوزه می‌توانند تأثیرگذار باشند. اگر بتوانیم از پتانسیل‌های فرهنگی استان بهره ببریم، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. ما به همه هنرها علاقه‌مند هستیم و همراه هنرمندان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، در ادامه به اجرای پروژه‌های بزرگ در استان اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح این طرح‌ها باعث ایجاد اشتغال شده و قطعاً در چند سال آینده، آمار بیکاری در منطقه کاهش خواهد یافت.

افشارچی متذکر شد: توجه به توسعه صنایع کوچک باعث توزیع ثروت شده و توسعه عدالت را به همراه خواهد داشت، به همین خاطر به این بخش نیز باید توجه لازم را داشته باشیم.

وی به ضرورت ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت نیز اشاره کرد و افزود: برای ایجاد این نوع ارتباط باید به ‌دنبال اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع باشیم تا از قِبَل آن بهره لازم را ببریم.

استاندار زنجان همچنین به برنامه خود در حوزه ورزش اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه ورزش همگانی و تکمیل ورزشگاه نیمه‌کاره ۱۵ هزار نفری از اولویت‌ها در این حوزه خواهد بود. همچنین توجه به ورزش قهرمانی حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه لازم داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha