• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400072618463
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار:

برای توسعه سیستان و بلوچستان شاهراه ارتباطی بین مرز و دریا ایجاد شود

برای توسعه سیستان و بلوچستان شاهراه ارتباطی بین مرز و دریا ایجاد شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دو قابلیت مهم استان مرز و دریاست و اگر اعتقاد داریم که برای توسعه استان باید از این قابلیت‌ها استفاده شود باید شاهراه ارتباطی مناسب بین مرز و دریا ایجاد شود و این نیازمند راه‌آهن و جاده‌های استاندارد است.

به گزارش ایسنا؛ حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی وضعیت راه های استان که با حضور مدیران راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و مدیران سایر دستگاه‌های مرتبط در استانداری برگزار شد، وضعیت راه های استان و روند پیشرفت کریدور شمال به جنوب استان و اعتبارات اختصاص یافته و مورد نیاز، مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار در ادامه گفت: روال عادی و نگاه های معمول در تخصیص بودجه و اعتبار نه‌تنها در سیستان و بلوچستان جواب نمی‌دهد بلکه شکاف موجود بین استان و سایر استان‌ها را بیشتر می کند.

مدرس خیابانی در ادامه گفت: راه مسیر توسعه و پیشرفت و پشتیبان تمام فعالیت های حوزه کسب و کار است و تا زمانی که راه مناسب نداشته باشیم هیچ امکان و مزیتی نخواهیم داشت.

استاندار تصریح کرد:  تا زیرساخت راه نباشد، قطعاً امکان راه اندازی کارخانه و بهره برداری از معادن میسر نخواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: روال های عادی و نگاه های معمول در تخصیص بودجه و اعتبارات در این استان این عقب ماندگی تاریخی را جواب نمی دهد و شکاف ها را بیشتر می کند و باید با اعتبارات خارج از روال معمول این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های متولی تاکید کرد: به ارقام و اعتبارات معمول اختصاصی قانع نشوید و ارقام انفجاری و ماورایی را مطالبه کنید.

مدرس خیابانی گفت: در حالیکه هیچ شاهراه اصلی در استانهایی مثل تهران، شیراز و اصفهان و کرمان یک بانده نیست اما شهروندان سیستانی و بلوچستان  به جاده های استاندارد دسترسی ندارند و آمار بالای تصادفات جاده ای در استان رخ می دهد.

وی ادامه داد: این روند تخصیص اعتبار باعث می شود که در استان های دیگر جاده های دو لاین به ۴ لاین افزایش یابد و خط ریل و برگردان آن تا درب کارخانه امتداد یابد در حالی که این استان ابتدایی ترین شاخص راه و جاده را ندارد.

استاندار تاکید کرد: هیچ قطعه ای از مسیر میلک تا چابهار نباید در حال مطالعه باشد و باید همه قطعات باقی مانده تحت پیمان بروند.

استاندار از مدیران دستگاههای مسکن و شهرسازی، برنامه و بودجه، حمل و نقل جاده ای، صنعت، معدن و تجارت خواست تا با تاکید بر لزوم برخورداری و دسترسی مردم به جاده های استاندارد و همچنین ضرورت راه استاندارد به عنوان  پیش نیاز توسعه اقتصادی و تجاری و لزوم اتصال منطقه آزاد چابهار به منطقه آزاد سیستان، مطالبه‌گری جدی از سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص ردیف اعتباری خاص در حوزه راه استان داشته باشند.

انتهای پیلم

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha