• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400072719532
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزایش بازماندگان از تحصیل در دوران کرونا/ ضریب پراکندگی بالا بزرگترین چالش آموزش و پرورش سمنان

افزایش بازماندگان از تحصیل در دوران کرونا/ ضریب پراکندگی بالا بزرگترین چالش آموزش و پرورش سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از ضریب پراکندگی بالا، به‌عنوان بزرگترین چالش آموزش و پرورش در استان سمنان نام برد و گفت: این ضریب پراکندگی بالا، ما را با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه می‌سازد.

محمد دستورانی در شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه طی ۷ ماه گذشته، ۴ جلسه شورای آموزش و پرورش با ۲۴ مصوبه برگزار شد که عمده این‌مصوبات اجرایی شده است اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ،سی و نُهمین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت به صورت مجازی در استان با حضور یک هزار دانش آموز برگزار شد.

وی با بیان اینکه " تسهیل فرصت یادگیری با کیفیت در گام دوم انقلاب " ، شعار سال تحصیلی جاری است افزود: اجرای سند تحول بنیادین، راهبرد وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین این اداره کل در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه استان سمنان از نظر سرانه امکانات در وضعیت مطلوبی قرار دارد تصریح کرد: شاخص جمعیت دانش‌آموزی استان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است اما سرانه با سوادی در استان بالاست.

دستورانی با بیان اینکه از لحاظ پوشش دوره های تحصیلی مختلف، آموزش و پرورش استان در وضعیت خوبی قرار دارد اضافه کرد: یک هزار و ۱۴۷ مدرسه با ۵۷ هزار کلاس درس در استان داریم که ۱۲۶ هزار دانش آموز در این کلاس‌های درس به تحصیل می پردازند.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ معلم و مجموعا ۱۰ هزار نفر پرسنل در مجموعه آموزش و پرورش استان فعالیت دارند گفت:۲۱ هزار دانش‌آموز این استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی افزود: ۱۰ هزار نفر کم سواد و بی سواد در استان داریم که برای ۳ هزار نفر برنامه در دستور کار قرار دارد. همچنین در دو سال اخیر در بحث سند شتاب بخشی سواد آموزی در استان، رتبه های برتر کشوری را کسب کردیم.

دستورانی با اشاره به برپایی کلاس‌ها و آموزش حضوری در بخشی از مدارس استان اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ها و ابلاغیه های بهداشتی، یک سوم مدارس استان به تعداد ۳۳۵ مدرسه با ۱۷ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری به صورت حضوری فعال شدند که عمدتا در مناطق روستایی و عشایری استقرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش آموزان استان در بحث کرونا واکسینه شدند.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش شعاع واکسیناسیون دانش آموزان، شاهد تعداد مدارس حضوری بیشتری در سال تحصیلی جاری در استان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: بحث دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل طی ۲۰ ماه گذشته و همه‌گیری ویروس کرونا، افزایش یافته که مساعدت و حمایت از این‌ مهم نیازمند توجه جدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha