• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400072820376
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه:

جزو 3 استان آخر کشور در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم

جزو 3 استان آخر کشور در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با انتقاد شدید از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان گفت: متاسفانه طبق بررسی صورت گرفته در هفته گذشته جزو سه استان آخر کشور در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی بوده‌ایم.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (28 مهر) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان، با اشاره به گذشت حدود دو سال از شیوع کرونا گفت: طی این مدت تجارب زیادی کسب کرده ایم و به حدی از تجربه رسیده ایم که بتوانیم با کرونا زندگی کنیم و نگذاریم این ویروس مانع زندگی مردم شود.

وی با اشاره به درصد قابل قبول واکسیناسیون در استان گفت: خوشبختانه آمار واکسیناسیون در استان بالاست که حقیقتا جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند ادامه داشته و تمام افراد واکسن کرونا تزریق کنند.

بازوند افزود: در حال حاضر ظرفیت تزریق روزانه 100 هزار دوز واکسن کرونا در استان وجود دارد و انتظار داریم افرادی که واکسن نزده اند هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت اجباری شدن واکسیناسیون کرونا گفت: این انتظار را داریم که اگر واکسیناسیون قرار است اجباری شود توسط دولت رسما اعلام شود تا طبق آن اعلام کنیم. نظر خود ما این است که این امر صورت گیرد، چرا که جان مردم در خطر است.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که ارتباط مستقیم میان واکسیناسیون و کاهش آمار مرگ و میر وجود دارد و برای حفظ جان مردم این امر باید محقق شود.

وی اقناع سازی در این زمینه را ضروری دانست و افزود: از رسانه های استان می خواهیم که جدی‌تر به مقوله اقناع سازی در خصوص واکسیناسیون کرونا بپردازند. همچنین از آموزش و پرورش می خواهیم که پوشش حداکثری واکسیناسیون در میان دانش آموزان و معلمان را پیگیری کند تا در زمان بازگشایی مدارس به مشکل برنخوریم.

استاندار کرمانشاه گفت: هنوز بازگشایی مدارس در 15 آبان قطعی نیست، اما اگر وارد موج ششم شویم قطعا نمی توانیم خانواده ها را راضی کنیم که بچه‌هایشان را به مدرسه بفرستند.

بازوند در ادامه با انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گفت: در کنار واکسن، یکی از راهکارهای ضروری و موثر برای کنترل کرونا بحث رعایت پروتکل های بهداشتی است که متاسفانه چندان در استان رعایت نمی شود.

وی افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت بهداشت در هفته گذشته، کرمانشاه جزو سه استان آخر کشور در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی است که جای تاسف دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: مردم باید بدانند که اگر پروتکل ها را رعایت نکنند خسارت آن متوجه خود آنها خواهد بود و خسارت های جانی و مالی به آنها تحمیل خواهد شد.

بازوند با تاکید بر رعایت جدی‌تر پروتکل های بهداشتی در سطح ادارات استان گفت: این انتظار از مدیران، فرمانداران و... هست که اجازه ندهند کارمندی بدون ماسک در محیط کار حاضر شود و سخت گیری ها در این زمینه باید تشدید شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با انتقاد از وضعیت رعایت پروتکل ها در اتوبوس‌ها و تاکسی های شهری، گفت: متاسفانه شهرداری آنطور که باید در این زمینه نظارتی ندارد و شاهد هستیم که بسیاری مسافران اتوبوسهای شهری و تاکسی ها ماسک ندارند و باید سخت گیری ها در این زمینه تشدید شود و با متخلفان برخورد قاطع تری صورت گیرد.

بازوند در ادامه با بیان اینکه امسال راهپیمایی 13 آبان برگزار نخواهد شد، گفت: برگزاری برخی اجتماعات کوچک در فضای باز و با رعایت پروتکل ها دراین روز بلامانع است، اما چیزی به اسم راهپیمایی نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha