• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400072820535
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه اصفهان:

حقایق اسلام بدون توسل به منابع شیعیان به درستی بیان نمی‌شود

حقایق اسلام بدون توسل به منابع شیعیان به درستی بیان نمی‌شود

ایسنا/اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در حال حاضر مقصر تفکرات غلطی که برخی از برادران اهل سنت نسبت به شیعیان دارند، علمایی هستند که حقایق اسلام را بدون توسل به منابع شیعیان بیان کرده‌اند.

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، امروز (چهارشنبه- ۲۸ مهرماه) در گردهمایی مسئولان و مدیران اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اظهار کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی است که شیعه و سنی در کنار یکدیگر برادرانه مسائل مختلف اسلام را بررسی کنند و به یکدیگر بیشتر نزدیک شوند. موضوع وحدت بحثی عقلانی و دینی است زیرا قرآن بر حفظ وحدت و عدم تفرقه اشاره کرده و خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) تاکید کرده که اهل کتاب نسبت به مشترکات خود با یکدیگر وحدت داشته باشند.

وی افزود: در جامعه اسلامی، جمعی از دشمنان اسلام به دنبال تفرقه بین مسلمانان بودند و تنها گروهی از مسلمانان که به مقابله با دشمنان اسلام پرداختند شیعیان بودند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: زمانی که پادشاه عربستان با اسرائیل رابطه دارد هیچکدام از عالمان اهل سنت واکنشی نشان نمی‌دهند. در طول تاریخ اسلام تنها گروهی که دغدغه انحراف دین از مسیر اصلی خود را داشته و به مقابله با دشمنان اسلام پرداخته، شیعیان حضرت علی(ع) بودند و دشمنان اسلام نیز تمام تمرکز خود را بر مقابله با این گروه قرار داده‌اند.

طباطبایی نژاد افزود: در حال حاضر مقصر تفکرات غلطی که برخی از برادران اهل سنت نسبت به شیعیان دارند، علمایی هستند که حقایق اسلام را بدون توسل به منابع شیعیان بیان کردند. روایت‌های نادرست برخی از این افراد از دین و شیعیان باعث ایجاد گروهک‌هایی مانند داعش و تکفیری‌ها شد.

وی ادامه داد: شیعیان مرام خود را حضرت علی(ع) انتخاب کرده اند. البته برخی از علمای اهل سنت به صورت واضح اعلام می‌کنند که درجه علمی خود را مدیون امام صادق(ع) هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی امور مساجد استان اصفهان، طباطبایی نژاد ادامه داد: علمای اهل سنت برای مبارزه با منحرفان و کفار توصیه‌ای نکرده‌اند در حالی که مبنای شیعیان مبارزه با شرک و کفر است و تنها گروهی از مسلمانان که اکنون در مقابل دشمنان اسلام از جمله اسرائیل و آمریکا ایستاده‌اند، شیعیان هستند. البته وجدان شیعیان را امام خمینی (ره) مرام مجدداً زنده کردند تا امروز بتوانیم در برابر آمریکا و دشمنان اسلام بایستیم.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: مسلمانی که زیر فرمان خداوند باشد، زیر سلطه هیچ انسان ضد خدایی نمی‌رود و قطعاً اگر در کنگره‌های مشترکی که با برادران اهل سنت برگزار می‌شود نسبت به حقایق اسلام و شیعیان آگاهی داده شود، اهل سنت نیز به شیعیان بیشتر نزدیک خواهند شد.

امام جمعه اصفهان درباره نحوه اداره مساجد گفت: فعالیت مساجد باید افزایش یابد و نحوه اداره این اماکن مقدس بهتر شود تا مانند زمان پیامبر اسلام (ص) مساجد به کانون فکری، تربیتی و کمک رسانی تبدیل شود و با  فقر مقابله کنند. امامان جماعت مساجد باید از وضعیت ۲۰۰ خانواری که در محله مسجد زندگی می‌کنند به صورت مستمر اطلاع داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha